۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۰۵۵۸۸
امام جمعه نور:

تحقق سبک زندگی اسلامی نیازمند خودشناسی و مقابله با نفس اماره است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور گفت: امروز دشمن از همه توان خود در راستای به انحراف کشیدن نسل جوان جامعه بهره می گیرد که باید جوانان با بصیرت افزایی و افزایش ایمان فریب نقشه های شوم آنان را نخورند.
امام جمعه نور

حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که سبک زندگی اسلامی امر مهم و ارزنده ای است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: تصمیم گیری و استفاده صحیح از زمان، سبک زندگی یک انسان را رقم می زند.

 

وی با تاکید بر این که دانشگاه ها و حوزه های علمیه محل تربیت تصمیم گیران آینده یک کشور است، بیان داشت: این دو نهاد نقش مهم و والایی را در این راستا ایفا می کند که باید سبک زندگی صحیح در آنجا ارائه شود.

 

امام جمعه نور ادامه داد: سبک زندگی به معنای خودشناسی و مقابله با نفس اماره، توجه به مبدأ و معاد و انا لله و انا الیه راجعون، تفکر، صداقت در همه جوانب زندگی، شناخت علایق و استعدادها و رشد و شکوفایی و پرورش آن ها است که باید در این راستا تلاش شود.

 

حجت الاسلام باقرزاده، تصریح کرد: یکی از وظایف نهادهای فرهنگی اثرگذار در جهان اسلام به عنوان وارثان آموزه‌های دین مبین اسلام انتشار و تبلیغ دستاوردهای آخرین دین وحیانی به طور صحیح و دقیق به تمامی نهاد بشر است.

 

وی، ادامه داد: با توجه به پیچیدگی‌ها و تنوع جنبه‌های زندگی در عصر حاضر لازم است آموزه‌ها و دستاوردهای مورد نظر در قالب نظامی منسجم و متناسب با نیازهای روزمره انسان امروزی تنظیم و تدوین گردد تا به نحو شایسته‌ای مورد انواع کاربردها قرار گیرد.

 

امام جمعه نور با بیان این که فرهنگ در برنامه های ما نهادینه شده است و مردم به فرهنگی عمل می کنند که در جامعه جا افتاده باشد، گفت: باید فرهنگ سازی ارزنده ای در ابعاد مختلف وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که در مسأله فرهنگ باید با نگاهی ارزنده و برنامه ریزی مدون وارد شد تا بتوان به نتیجه ای مطلوب دست یافت، بیان داشت: امروز دشمن از همه توان خود در راستای به انحراف کشیدن نسل جوان جامعه بهره می گیرد که باید جوانان با بصیرت افزایی و افزایش ایمان فریب نقشه های شوم آنان را نخورند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که آگاهی بخشی امری اساسی در خنثی کردن برنامه های دشمنان در جنگ نرم است، یادآور شد: جوانان جامعه باید به این آگاهی دست یابند که دشمنان چه برنامه ها و نقشه هایی را برای آنان کشیده اند و در واقع ایادی استکبار جهانی با این اقدامات درصدد کاهش جایگاه دین در میان آحاد جامعه هستند./950/ت302/ب

ارسال نظرات