۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۲۰۵۶۰۱
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

کمیته های برگزاری برنامه‌های سوم خرداد در خرمشهر تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ تعیین کمیته های گوناگون برای برگزاری برنامه‌های سوم خرداد در خرمشهر، برگزاری اعتکاف در 5 مسجد شهرستان کارون، برگزاری کلاس خوشنویسی در مسجد مسلم بن عقیل اهواز و برپایی نمازجماعت در پایگاه مقاومت شهید جمشیدی هفتگل از عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، برای برنامه‌ریزی و اجرای بهتر امور ما همه ادارات و سازمان‌ها، کمیته نیروهای مسلح با محوریت سپاه پاسداران شهرستان خرمشهر، کمیته فرهنگی و هنری به مسؤولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته ایثارگران با محوریت بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته پشتیبانی با محوریت فرمانداری، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی با همکاری اشتراکی اداره تبلیغات اسلامی و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای برگزاری برنامه‌های سوم خرداد در خرمشهر تشکیل شد.

غبار روبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات فرهنگی و ورزشی، همایش‌ها و ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان، ادارات و دانشگاه‌ها، مراسم جشن و نورافشانی از مهمترین برنامه‌های درون شهرستانی سوم خرداد در خرمشهر است.

برگزاری اعتکاف در 5 مسجد شهرستان کارون

همزمان با فرا رسیدن ایام البیض، اهالی شهرستان کارون با حضور در مساجد گوناگون معتکف می شوند  و به میهمانی خداوند متعال می روند.

برادران شهرستان کارون در مسجد امام علی(ع) قلعه چنعان، مسجد امیرالمؤمنین(ع) کوی اسلام آباد، مسجد خدادادی کوی شریعتی یک و مسجدالرسول (ع) جنگیه در اعتکاف حضور خواهند یافت.

همچنین از سوی مسؤولان شهرستان کارون مسجد حضرت ابوالفضل(ع) کوی گندمکار برای اعتکاف خواهران در نظر گرفته شده است.

 گلباران مزار شهدای گمنام روستای صفر

اهالی بخش جایزان شهرستان امیدیه با حضور در جوار دو لاله بی نشان روستای صفر، مزار شهدای گمنام را گلباران کردند.

این مراسم در فضایی آکنده از عطر و بوی شهادت و همزمان با سالروز آغاز عملیات بیت المقدس در تپه نورالشهدای لاله های زهرایی روستای صفر برگزار شد.

روستای صفر بخش جایزان شهرستان امیدیه در صبح روز یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 میزبان 2 لاله بی‌نشان 17 و 19 ساله عملیات والفجر هشت بود و اهالی خونگرم خوزستان با استقبال بی نظیر پیکر این دو شهید را تشییع کردند.

برگزاری کلاس خوشنویسی در مسجد مسلم بن عقیل اهواز

مرتضی چادریان، مسؤول واحد فرهنگی مسجد حضرت مسلم بن عقیل اهواز، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  از برگزاری کلاس خوشنویسی در این مسجد خبر داد و گفت: استاد محمود بعاجی در این کلاس تدریس می کند.

وی به روزهای برگزاری کلاس خوشنویسی اشاره کرد و بیان داشت: این کلاس روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت 18 و 30 دقیقه آغاز می شود.

مسؤول واحد فرهنگی مسجد حضرت مسلم بن عقیل اهواز، اضافه کرد: نشانی مسجد نیز انتهای بلوار امام خمینی(ره) روبروی ریل راه آهن نبش خیابان شهید کاهکش است.

برپایی نمازجماعت در پایگاه مقاومت شهید جمشیدی هفتگل

به همت عبدالرحیم دمساز، فرمانده پایگاه مقاومت شهید احمدعلی جمشیدی هفتگل، نمازجماعت مغرب و عشا در این پایگاه مقاومت برگزار می شود.

حجت الاسلام حسین راشدی، از طلاب حوزه علمیه رسول اکرم(ص) شهرستان هفتگل به عنوان امام جماعت پایگاه مقاومت شهید احمدعلی جمشیدی معرفی شد.

برپایی نمازجماعت در پایگاه مقاومت شهید احمدعلی جمشیدی، مورد استقبال اهالی کوی حزب الله شهرستان هفتگل قرار گرفت.

کوی حزب الله یکی از محلات قدیمی شهرستان هفتگل است که بیشتر شهید را در سطح محلات این شهر تقدیم به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

سردار شهید کرم سیاهپور، شهید رحیم جزایی، شهید عیسی قیصری، سرباز جاویدالاثر شهید مسعود آرزومند، شهید احمد مکوندی، شهید رضا کرمی، شهید جاویدالاثر عزت اگدرنژاد، شهید غلامحسین قراچه، شهید موسی قیصری، شهید علی اکبر مکوندی، شهید کوروش الله بیگی، شهید محمد جزایی و شهید حمدان رضایی از جمله شهدای کوی حزب الله شهرستان هفتگل هستند.

برگزاری مراسم اعتکاف در شهر سردشت دزفول

با نزدیک شدن به ایام برگزاری اعتکاف سردشت دزفول نیز خود را برای برپایی این مراسم معنوی آماده می کند تا مردم خداجوی این شهر به مدت سه روز میهمان خداوند شوند.

مردم شهر سردشت دزفول همزمان با ایام البیض با حضور در مسجد جامع معتکف خواهند شد و سه روز با خدای خود راز و نیاز می کنند.

همچنین مردم شهر حمزه یکی دیگر از شهرهای دزفول نیز با حضور در مسجد جامع در مراسم معنوی اعتکاف امسال حضور خواهند یافت.

برگزاری دوره‌های تفسیر و مفاهیم قرآن در امیدیه 

دوره‌های قرآنی مؤسسه قرآنی آل‌یاسین امیدیه برای ایام تابستان، در رشته‌های تفسیر، تجوید، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود که نام نویسی آن آغاز شد.

در مؤسسه قرآنی آل‌یاسین شهرستان امیدیه، کلاس‌‌های بزرگسالان در رشته‌های تفسیر، تجوید، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

همزمان با این دوره‌ها، جلسات ختم قرآن به همراه تفسیر در این مؤسسه تشکیل می‌شود که در این جلسات هر جزئی که قرائت می‌شود، بیان تفسیر آن جزء هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

این جلسات با ظرفیت حداقل 10 نفر تشکیل می‌شود و هدف از تشکیل این کلاس‌ها، قرائت و تفسیر قرآن کریم، به منظور ترویج آموزه‌های قرآن و مأنوس شدن مخاطبان با آیات است.

در مؤسسه قرآنی آل‌یاسین شهرستان امیدیه، برای کودکان نیز، دوره روخوانی سوره‌های قرآن به همراه بیان قصه قرآنی آن سوره‌ها و نقاشی برگزار می‌شود.

از دیگر دوره‌های تابستانه مؤسسه قرآنی آل‌یاسین شهرستان امیدیه، برای بزرگسالان برگزاری کلاس‌های اخلاقی، اعتقادی و مباحث مهدوی است./9463/پ203/غ

ارسال نظرات