۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۵۹۶۰
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(9)؛

تبیین فضائل و مناقب اهل البیت از سوی آیت الله موسوی جزایری

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه ای جز مدرسه اهل بیت(ع) نمی تواند فضایل اخلاق، کرامات و بخشایش آموزش بدهد، اظهار داشت: هیچ کس از درهای رحمت و کرم اهل بیت (ع) ناامید و مأیوس بر نمی گردد.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه گذشته بیست و چهارم اردیبهشت ماه، در نهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به زبان عربی در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به فضیلت و اهمیت زیاره جامعه کبیره گفت: هدف و رسیدن به مفهوم و عمق مطالب زیارت جامعه کبیره امری عظیم و مهمی است که ما به اندازه وسعمان به شرح زیارت شریفه می پردازیم.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تبین معنای لغوی عبارت شریفه« اصول الاکرم» خاطرنشان کرد: اصول جمع اصل و به معنی ریشه ها و بنیانها که مکارم اخلاق بر آن بنا نهاده می شود.

 

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه واژه« کرم» دو معنای عام و خاص دارد، اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) اصل کرم و کرامت هستند که از جدشان حضرت محمد(ص) در اوج قله کرامت بود به ارث برده اند.

 

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر اینکه ائمه اطهار در اوج قله فضیلت و علم هستند، خاطرنشان کرد: فر ستاده و امام که از جانب خداوند متعال برگزیده می شوند بهترین انسانها  و اسوه برای مردم هستند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ائمه اطهار(ع) را وصی بعد از پیامبر اکرم (ص) دانست و تصریح کرد: پیامبران الهی هرکدام وصی بعد از پیامبران خود بودند و ائمه اطهار وصی بعد از پیامبر(ص) بودند که پیامبر(ص) نخستین آنها حضرت علی (ع) و آخرین امام مهدی (عج) را برای اصحاب و امت خود معرفی کرده اند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به روایت خطیب خوارزمی یکی از عالم اهل سنت در کتاب المناقب گفت: حضرت محمد (ص) اصل مکارم اخلاق بودند که ائمه اطهار (ع) بنیادهای کرامت را ازمدرسه پیامبر(ص) فرا گرفتند.

 

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه ای جز مدرسه اهل بیت(ع) نمی تواند فضایل اخلاق، کرامات و بخشایش آموزش بدهد، اظهار داشت: هیچ کس از درهای رحمت و کرم اهل بیت (ع) ناامید و مأیوس بر نمی گردد./9456/پ203/ب

ارسال نظرات