۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۰۶۰۱۴
امام جمعه بیرجند:

راه توحید از ولایت و توسل به اهل بیت عبور می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با بیان این که انسان تا فلسفه ولایت را درک نکند نخواهد توانست به عبادت و بندگی خداوند برسد، گفت: راه توحید و بندگی خداوند از ولایت و توسل به اهل بیت عبور می کند.
 امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در مسجد امام حسین در جمع مردم با بیان این که خداوند توسل به ولایت را راه رسیدن به بندگی خود در قرآن کریم عنوان می کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) بارها در جمع مردم مدینه مزد رسالت خود را محبت اهل بیت طلب می کردند و به این وسیله می خواستند مسیر صحیح توحید و بندگی خداوند را به مردم نشان دهند.

 

وی با بیان این که مجاهدت های اهل بیت به خصوص امام حسین و خواهر بزرگوارشان حضرت زینب از التقاط اسلام با سایر سنت و بدعت های انحرافی در دین جلوگیری کرد، گفت: اگر مجاهدت های اهل بیت نبود از فرهنگ ناب محمدی و اسلام حقیقی چیزی باقی نمی ماند.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که پیروی از ولایت و حرکت در مسیر ولایت تنها صراط مستقیم برای رسیدن به قرب الهی است، گفت: مردم در تبعیت از ولایت و امام زمان نباید بر مبنای سلیقه شخصی تصمیم بگیرند و بنابر تشخیص خود عمل کنند زیرا برداشت سلیقه ای و عمل بر اساس سلیقه موجب نقصان در دین و ایجاد بدعت ها و فرقه گرایی های انحرافی در دین می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که اعتکاف فرصت خوبی برای تفکر در مورد فلسفه بندگی و ولایت در ماه رجب است، گفت: ماه های رجب، شعبان و ماه رمضان از ماه های برگزیده خداوند است و اگر انسان از برکات این ماه ها بهره مند شوند هرگز از اهل بیت و امام زمان به عنوان ولی خداوند در روی زمین غفلت نخواهد کرد زیرا تنها وسیله تمسک به خداوند و حبل المتین زمینیان برای اتصال به عالم وحی اهل بیت هستند.

 

وی با اشاره به سالروز رحلت جانسوز حضرت زینب(ص) گفت: اگر مجاهدت ها این بانوی بزرگوار برای تبیین واقعه عاشورا نبود از اسلام و عظمت این واقعه و قیام کسی چیزی نمی فهمید.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که حضرت زینب با مجاهدت های خود عزت را به تمامی مسلمانان جهان نشان دادند، گفت: شیعیان و تمامی مسلمان باید با الگو گیری از صبوری این بانوی بزرگوار در تبیین حق و حقیقت گام برداشته و فلسفه قیام امام حین را به جهانیان معرفی کنند.

 

وی با اشاره به این که حضرت زینب الگوی صبوری و پایداری در راه حق برای ملت های آزاده جهان است، گفت: حضرت زینب به جهانیان نشان دادند یک زن در عین عفت و پاکدامنی با مجاهدت های خود می تواند راه عزت و سربلندی را بدون هیچ ترسی از حکومت و حاکمان ظالم در پیش گیرد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان این که حضرت زینب  بهترین الگو برای تحمل سختی ها هستند، گفت: ملت ایران با توسل به حضرت زینب و الگو گیری از ایشان به راحتی می توانند بر تمامی مشکلات، بحران ها و تحریم ها مسلط شوند و بدون هیچ مشکلی از تهدیدها فرصت سازی کنند./968/پ202/ب

ارسال نظرات