۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۱۹۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی بستر جهش و رونق فعالیت های علمی در کشور را فراهم کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش های علمی به خودکفایی کامل رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی بستر جهش و رونق فعالیت های علمی در کشور را فراهم کرد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان ظهر امروز در دیدار مدیران اداره کل فنی و حرفه ای استان بر ضرورت حمایت از تولید داخل به منظور خودکفایی در بخش های مختلف کشور تأکید کرد و افزود: برای پیشرفت نباید محتاج بیگانگان باشیم.

 

وی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی ایران در بخش های علمی به خودکفایی کامل رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی بستر جهش و رونق فعالیت های علمی در کشور را فراهم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که توسعه علمی در هر کشوری زمینه اقتدار آن کشور را فراهم می کند، تصریح کرد: باوجود همه تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان به کشورمان تحمیل کردند، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در علوم مختلف در عرصه بین المللی حضوری مقتدرانه دارد و این به برکت انقلاب اسلامی است.

 

آیت الله نورمفید با اشاره به این که ایران اسلامی سرشار از استعدادهای نهفته علمی در عرصه های مختلف است، خاطرنشان کرد: باید زمینه لازم برای شکوفایی این استعدادهای ارزشمند در بخش های مختلف فراهم شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمن از رونق فعالیت های علمی کشورمان عصبانی است، بیان داشت: همه تلاش قدرت های غربی در 34 سال گذشته در جهت تضعیف نظام و انقلاب اسلامی به کار گرفته شده است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ملت ایران با خودباوری و وحدت تحریم های دشمنان را خنثی کردند، ادامه داد: تحریم های غرب بستری را برای رشد و توسعه کشورمان در عرصه های مختلف فراهم کرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری بر فرهنگ سازی روح دانش پژوهی در جامعه تاکید کرد و گفت: نیازهای حداقلی مردم باید به آنها آموزش داده شود.

 

وی بازاریابی را لازمه آموزش های فنی و حرفه ای دانست و اظهار داشت هر تولیدی به بازار خاص خود نیاز دارد؛ به همین دلیل بازاریابی یک فن است و کار هرکسی نیست.

 

امام جمعه گرگان به مدیران فنی و حرفه ای استان گلستان توصیه کرد: در محدوده کاری خود، نگاهتان را فراتر از افق تعیین شده قرار دهید، برای دستیابی به اهداف، آموزش‏های فنی و حرفه ای باید همگانی شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که دایره علم و دانش نامحدود است، خاطرنشان کرد: طبق مبانی دینی ما، انسان همواره باید دانشجو یا معلم باشد، ویژگی ما انسان ها این است که درپی دانستن باشیم.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: باید در دوران زندگی مهارت های زیادی را کسب کرده و بر دانش خود بیفزاییم، انسان هر چه عالم تر و داناتر باشد بیشتر به ضعف خود در برابر جهان هستی پی می برد.

 

وی اظهار داشت: ایرانی ها روزگاران گذشته پرچمدار علم و دانش در جهان بودند، اکنون هم استعدادهای بسیار خوبی داخل کشور داریم که باید از آنها برای احیای جایگاه علمی گذشته حمایت شود./1315/پ202/ج

ارسال نظرات