۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۰۶۳۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی:

اصلاح جامعه در گرو اصلاح کارگزاران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که آموزش و پرورش بهترین و پاک ترین نهاد کشور است، این امر را به خاطر تعامل با حوزه دانست و گفت: تا زمانی که کارگزارن اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی‌شود.
هشتمين همايش علمي تربيت اسلامي، فضاي مجازي چالش‌ها و راهکارها در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در اختتامیه هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها که در سالن اجتماعات مجتمع یاوران مهدی(عج)‌ برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی تمکنی به حوزه و مردم ما بود که با هدایت امام راحل و خون شهیدان به ثمر نشست.

وی با تأکید بر این‌که هدف جمهوری اسلامی احیای دین از طریق حکومت اسلامی است، ابراز کرد: صیانت از نظام اسلامی وظیفه اصلی حوزه علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان این که وظیفه صیانت از نظام اسلامی نباید از سوی حوزه نادیده گرفته شود، اظهار کرد: اگر نقش حوزه در این مسیر کم شود جامعه به سمت سکولاریزه شدن می‌رود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که امروز حضور کارشناسان دینی در تصمیم گیری‌ها کم رنگ یا کم تأثیر است، افزود: حضور کارشناسان در عرصه‌های تصمیم گیری سبب موفقیت در امور جامعه می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که حوزه علمیه هیچ‌گاه رقیب آموزش و پرورش نیست، گفت: تعامل مدیریت حوزه علمیه با وزرا همیشه قابل مشاهده بوده است.

وی ادامه داد: نگاه ما به آموزش و پرورش مثبت است و تغییر دولت‌ها و مسائل حزبی و جناحی هیچ تأثیری در این تعامل نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش میدان دین است، افزود: حوزه متولی دین جامعه است و این تعامل با اقبال و ادبار دولت‌ها کم و زیاد شده اما هیچ‌گاه متوقف نشده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که بستر تخصصی شدن علوم حوزه‌های علمیه بودند، اظهار کرد: رد گذشته فرد وارد حوزه و پس از آن در زمینه‌های مختلف علوم اسلامی متخصص می‌شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اما پس از مدتی و به خاطر مواجهه با سکولاریسم مجبور شدیم مسیر تخصصی شدن را تغییر دهیم.

وی با تأکید بر این که تصمیمات کلیدی انسان را دین مشخص می‌کند، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم به تعاملات مثبتی برسیم باید به این حقیقت برسیم که نقش دین در تصمیم گری‌ها روشن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی یکی از راه‌های تعامل را حضور متخصصان و کارشناسان دینی در کنار مدیران ارشد نظام دانست و گفت: حضور عالمان آگاه به نظریات فرهنگی و سیاسی امری مهم و ضروری است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که توافقات حوزه و آموزش و پرورش باید به صورت قانون درآید، ابراز کرد: باید به عرصه‌های تعاملی نخبگان در این عرصه توجه شود و استراتژی ما باید در این عرصه هم گرایانه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که آموزش و پرورش بهترین و پاک ترین نهاد کشور است، این امر را به خاطر تعامل با حوزه دانست و گفت: تا زمانی که کارگزارن اصلاح نشوند، جامعه اصلاح نمی‌شود./927/پ202/ج

ارسال نظرات