۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۰۶۵۱۷
آیت‌الله مقتدایی:

ظرفیت پذیرش حوزه علمیه کمتر از میزان قبولی ها است

خبرگزاری رسا ـ‌ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه توسعه مدارس علمیه در سطح کشور را ضروری دانست و گفت: انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه به دنبال توسعه مدارس علمیه کشور است.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بعداز ظهر امروز در دیدار اعضای انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه با حضرت آیت‌الله سبحانی، گفت: طی گزارشی که خدمت رهبری ارائه شد، ایشان کار این انجمن را تأیید کردند.

وی با اشاره به اهمیت بحث توسعه حوزه‌های علمیه، ابراز کرد: به خاطر این مسأله مهم انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه تشکیل و آغاز به کار کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که در برخی از استان‌ها ظرفیت برای حضور طلاب در مدارس وجود ندارد،‌ اظهار کرد: این مسأله شامل قم نیز می‌شود در دو سال گذشته ظرفیت پذیرش کمتر از تعداد قبولی‌ها بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کمبود روحانی در مساجد کشور، افزود: در برخی از مساجد کشور نیز افراد غیر روحانی متصدی امام جماعت شده‌اند.

آیت‌الله مقتدایی فرسوده بودن بیشتر مدارس علمیه کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: حامیان توسعه حوزه‌های علمیه باید خیلی زودتر از این‌ها تأسیس می‌شد.

وی با بیان این‌که استقبال مناسبی از این انجمن صورت گرفته است، ابراز کرد: خوشبختانه برخی افراد با این انجمن همکاری کرده و با کمک‌های خود ما را در راه تأسیس مدارس کمک خواهند کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه با مدیریت حوزه‌های علمیه همکاری خوبی دارد، اظهار کرد: مدارسی که قرار است بازسازی و یا تأسیس شوند باید با هماهنگی و تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه انجام شود.

آیت‌الله مقتدایی ادامه داد: این انجمن تنها لیستی از نیازهای خود را به خیران ارائه می‌دهد تا آنها بر اساس میل و توان خود ما را در امر مدرسه سازی کمک کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از مراجع تقلید نیز از تشکیل انجمن حامیان توسعه حوزه‌های علمیه استقبال و از آن حمایت کرده‌اند./927/پ202/ج

ارسال نظرات