۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۰۶۶۸۵
با محوریت ترویج سبک زندگی دینی؛

اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان در جوار امامزادگان اجرا می شود، گفت: ترویج سبک زندگی دینی و ارتقای فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان و نوجوان از مهم ترین محورهای اجرای طرح نشاط معنوی در سال جاری در جوار امامزادگان خراسان جنوبی است.
بقاع و امام زاده ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در بازدید از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان بیرجند با بیان این که در سال جاری هم طرح نشاط معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان و نوجوان در جوار امام زادگان خراسان جنوبی برگزار می شود، گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از سه هزار نفر در طرح نشاط معنوی امامزادگان خراسان جنوبی شرکت کنند.

 

وی افزود: در سال جاری برنامه های طرح نشاط معنوی با محوریت سبک زندگی دینی و ارتقای فرهنگ قرآنی در جوار امامزادگان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های محصولات فرهنگی، برگزاری کارگاه های آمورشی در زمینه فضای مجازی، برگزاری کارگاه ها آموزشی قرآن کریم در رشته های تفسیر، حفظ و ترتیل، برگزاری گفتمان های دینی و نشست های تخصصی در زمینه مهدویت از مهم ترین برنامه هایی خواهد بود که در طرح نشاط معنوی در سطح استان اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام گرایلی ادامه داد: طرح نشاط معنوی گام موثری در راستانی تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به قطب های فرهنگی عنوان کرد.

 

وی با بیان این که برای اجرای این طرح در سال جاری 200 مبلغ به شهرستان های مختلف خراسان جنوبی اعزام خواهند شد، گفت: این طرح در سال جاری در تمامی شهرستان های استان اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیره خراسان جنوبی همچنین با اشاره به برگزاری دومین مرحله از مسابقات قرآن کریم در استان، گفت: کسانی که در مرحله اول موفق به کسب نمره قبولی شده اند در مرحله استانی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام گرایلی همچنین از اهدای 210 گرم طلا برای ساخت ضریح امام زاده سعدالله بن موسی روستای شاهرخت از توابع زیرکوه خبر داد و گفت: برای ساخت ضریح این امامزاده 345 گرم طلا مورد نیاز است که تاکنون مردم 210 گرم طلا برای ساخت ضریح این امامزاداه هدیه کرده اند.

 

وی با بیان این که مردم خراسان جنوبی مردم متدینی هستند، گفت: مردم استان همواره در زمینه اهدای طلا و پول برای بازسازی عتبات و بقاع متبرکه در کشور رتبه نخست را دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی همچنین از برگزاری دوره های تخصصی تفسیر قرآن کریم از ابتدای تیرماه برای گروه های سنی مختلف در جوار بقاع متبرکه خبرداد و گفت: در این طرح گروه های سنی مختلف با تفسیر و شان نزول آیات جز های مختلف قرآن کریم در طول تابستان آشنا شده و پس از پایان دوره از شرکت کنندگان در آزمون امتحان به عمل آمده و به قبول شدگان گواهی تفسیر قرآن کریم از سوی اداره کل اوقاف استان اعطا خواهد شد./968/پ202/ب

ارسال نظرات