۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۰۷۰۰۸
امام جمعه دامغان:

کاهش جمعیت برای کشور کمر‌شکن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: آزادی خرمشهر از اشغال ارتش تا دندان مسلح کفر تحقق وعده الهی پیروزی مؤمنان و ثمره گام برداشتن خالصانه رزمندگان اسلام تا پای جان در راه رضای خدا بود.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام و‌المسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهر ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان با گرامیداشت سوم خرداد‌ماه، سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: این پیروزی روند جنگ ما با دژخیمان بعثی را تغییر داد و معادلات تمامی حامیان جنایت‌کار آنها را برهم زد، زیرا آنان قدرت ایمان سپاه اسلام را نادیده گرفته بودند.

 

وی بابیان این که حماسه آزاد سازی خرمشهر حاصل شجاعت و درایت و ایمان رزمندگان اسلام بود، تصریح کرد: تجربه‌ای که باید از این فتح بزرگ کسب کنیم این است که حرکتی با نیت خالص و استقامت و پایداری در راه ارزش‌های اسلامی و گام برداشتن در راه خدا تا پای جان، نصرت و یاری الهی را به‌دنبال دارد و سر‌انجامش پیروزی خواهد بود. 

 

خطیب نماز جمعه دامغان با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت موسی بن جعفر(ع) غافل نشدن از هدایت و اصلاح مردم و جامعه حتی در زندان خلیفه ظالم عباسی را از مهمترین درس‌های زندگی این امام همام دانست و افزود: نیت خالصانه و ایمان بدون غش می‌تواند انسان را به راهنمایی صالح برای دیگران تبدیل کند، آن‌گونه که ائمه اطهار(ع) بی‌تفاوتی نسبت به دیگر افراد جامعه را منافی ارزش‌ها و احکام اسلامی بیان کرده‌اند.

 

سقط جنین آدم‌کشی مدرن است

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه کاهش جمعیت برای کشور کمر‌شکن است و این روند پشت مملکت ما را خم می‌کند، اظهار کرد: اینکه هر یک از افراد جامعه به دلایلی همچون فقر مالی از ازدواج و فرزند دار شدن می‌کنند و یا والدینی که به آدم کشی مدرن یا سقط جنین روی می‌آورند همه حاصل نفوذ فرهنگ‌های غیر اسلامی و غلط به جامعه ما است.

 

امام جمعه دامغان با یادآوری تذکرات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب کاهش جمعیت در طول سال‌های اخیر و سیاست‌های ابلاغی معظم‌له در این مسیر، خاطر‌نشان کرد: از سال 65 روند رشد جمعیت کشور رو به کندی نهاد و در شرایطی فعلی که باید جمعیت کشور رو به رشد باشد سیاست فرزند کمتر و زندگی بهتر به غلط ادامه یافت.

 

خطیب نماز جمعه دامغان رشد کم جمعیت در سال‌های اخیر، ازدواج دیر‌هنگام، کاهش آمار ازدواج، بالارفتن سن ازدواج و ترس از فرزند دار شدن به دلایل واهی را عوامل اصلی کاهش رشد جمعیت در کشورمان برشمرد و گفت: خواست رهبری مبنی بر افزایش موالید، خواست اسلام است و باید همه ما به‌عنوان مسلمان به دستورات دین توجه کنیم و نه القائات غلط فرهنگ‌های بیگانه که به زیان جامعه اسلامی و ایرانی ما است./977/پ201/ب

ارسال نظرات