۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۰۷۰۷۰
حجت الاسلام و المسلمین روحانی:

با راهبری رهبر انقلاب و با وحدت به اهدافمان خواهیم رسید/ به دنبال رفع تحریم و استیفای حقوق هسته ای هستیم

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این‌که همان‌طور که در خرمشهر با راهبری امام(ره) و با اتحاد و ایستادگی و ایثار پیروز شدیم امروز هم با راهبری رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی و با وحدت در اهداف ملی پیروز خواهیم شد گفت: در زمینه هسته‌ای نه می‌خواهیم بالاتر از حق طبیعی و قانونی خودمان قدمی برداریم و نه خواهیم گذاشت دشمنان گوشه ای از حق ما را زیر پا گذارند و بخواهند به ما زور بگویند.
حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور پیش از ظهر امروز شنبه سوم خرداد در همایش تجلیل از ایثارگران ویژه شهدای فتح خرمشهر که در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان این که همایش امروز برای آن نیست که تاریخ سوم خرداد1361 از یادمان نرود بلکه برای آن است که سوم خرداد سرمشق و درس جاودانه برای ما باشد گفت: همان گونه که امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، مگر می شود بدون اراده و لطف او در برابر جهان پیروز شد، باز اراده حق است که ملت ایران در برابر همه توطئه ها پیروز باشد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی هم رایی، هم دلی و همفکری همه مردم در هدف واحد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن و آزادسازی سرزمین وطن را دلیل پیروزی در خرمشهر دانست تصریح کرد: این نخستین شرط برای ساختن پیروزی های ملی است و هر روز که می خواهیم یک پیروزی ملی بیافرینیم باید هم فکر و هم هدف در کنار هم قرار بگیریم.

رییس جمهور با تاکید بر این که آزادی خرمشهر یک موضوع ملی برای تمام ملت ایران بود اظهار داشت: هیچ کس نبود که برای برگشت خرمشهر به دامان این ملت تردیدی داشته باشد، همه اقوام و گروه ها و مذاهب و ادیان یک هدف ملی را دنبال می کردند و اگر بخواهیم پیروزی خرمشهر را در تاریخ تکرار کنیم باز هم باید آرمان هایمان ملی و عمومی باشد و همه کنار هم قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: تردیدی نداشته باشید که هرکجا همه با هم، هم‌آوا، هم‌صدا و متحد شویم و دست به دست هم بدهیم، پیروزی خرمشهر را دوباره، سه‌باره و ده باره می آفرینیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این‌که ما باید در برابر توطئه‌های بیگانگان و برای دست‌یابی به اهداف ملی هرسال و هرماه خرمشهری جدید بسازیم گفت: خرمشهر یعنی شهر آرمان، شهر آرمان را خرم کنیم و از دست دیگران نجات دهیم و آباد کنیم.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که خرمشهر تنها دستیابی به فتح خاک نبود بلکه دستیابی به ارزش‌های والای ملت ایران بود اظهار داشت: در خرمشهر به دنیا ثابت کردیم نه یک وجب خاک دیگران را تصرف می کنیم و نه خواهیم گذاشت یک وجب از خاک کشور ما در دست دشمن بیفتد.

وی با بیان این‌که همان‌طور که در خرمشهر با راهبری امام(ره) و با اتحاد و ایستادگی و ایثار پیروز شدیم امروز هم با راهبری رهبر فرهیخته و معظم انقلاب اسلامی و با وحدت در اهداف ملی پیروز خواهیم شد گفت: در زمینه هسته‌ای نه می‌خواهیم بالاتر از حق طبیعی و قانونی خودمان قدمی برداریم  و همواره گفته و می گوییم که در پی فناوری صلح آمیز هسته‌ای هستیم و نه خواهیم گذاشت دشمنان گوشه ای از حق ما را زیر پا گذارند و بخواهند به ما زور بگویند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی خاطرنشان کرد: اگر دیروز فرزندان بسیجی، سپاهی، ارتشی، انتظامی و عشایر همه و همه در صحنه مقاومت و مبارزه برای پیروزی بودند امروز هم فرزندان انقلابی شما در صحنه دیپلماسی برای به دست آوردن پیروزی دیگری ایستادگی، مقاومت، صبوری و فداکاری خواهند کرد تا پیروزی خرمشهر را در تاریخمان تکرار کنیم.

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تردیدی ندارم ملت ایران در موضوع فناوری هسته‌ای در مقابل دشمنان به پیروزی خواهد رسید گفت: ما با حفظ حقوق قانونی و ملی خودمان با منطق و استدلال در برابر قدرت هایی که به عنوان 1+5 در مقابل ما هستند قدم به قدم  به پیش خواهیم رفت تا هم زنجیرهای تحریم را بگسلیم و هم فعالیت‌های هسته ای را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر ای‌که ما خرمشهرها داریم و باید به توسعه ملی همانند کشورهای توسعه یافته در زمینه فناوری‌، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دست پیدا کنیم اظهار داشت: توسعه به عنوان هدف در چشم انداز بیست ساله از طرف رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، گرچه 10 سال از آن گذشته است اما 10 سال پیش رو داریم و اگر همه کمر همت ببندیم عقب افتادگی قبل را جبران خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان‌ این که باید موانع داخلی و خارجی را کنار بزنیم و متحدانه خود را برای یک خیزش بزرگ آماده کنیم ابراز داشت: موانع داخلی مانند مقررات دست و پا گیر و مشکلات در راه توسعه باید برداشته شود و باید جلوی فساد ایستادگی کنیم و زمینه را برای رشد آماده کنیم.

رییس جمهور افزود: در دولت یازدهم در هر دو زمینه قدم برخواهیم داشت و با کمک همه ملت ایران به ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران و نیروهایی که در جنگ از کشور دفاع می کردند، امروز هم باید در خط مقدم اقتصادی خود را برای یک خیزش بزرگ آماده کنیم.

وی با تاکید بر این‌که امسال باید با مدیریت جهادی حرکت کنیم و همه مردم با عزم ملی پاپیش بگذارند گفت: همان‌طور که آزادسازی خرمشهر روز غرور ما بود باید در توسعه فناوری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با عزم ملی و مدیریت جهادی روزهای غرورآفرین بسازیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این‌که ما در این دولت بر غول تورم پیروز خواهیم شد و راه اشتغال جوانان را به عنوان یک هدف مهم باز خواهیم کرد اظهار داشت: این رشد در زمینه های مختلف نفت و گاز، راه و بنادر، کشاورزی و خودکفایی مواد غذایی، رونق اقتصادی، اخلاق، فرهنگ و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نخستین قدم‌ها را در سال 93 برخواهیم داشت.

رییس جمهور با تاکید بر این‌که خرمشهر آینده ما توسعه همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است تصریح کرد: ما با رشد اخلاق و معنویت در کنار رفاه، بهبود معیشت و حرکت به سمت مرزهای علم و فناوری خرمشهرهای جدید را در آغوش خواهیم کشید و پیروزی‌های بزرگ را خواهیم ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که من در لحظه سقوط خرمشهر در پایگاه هشتم شکاری در میان خلبانان F14 بودم گفت: ضمن آن که آن خبر همه را متاثر کرد و برگونه تیزپروازان ما اشک را جاری ساخت همان جا در سیمای آنان اراده مستحکم برای نجات خرمشهر از چنگال دشمن را دیدم.

وی با اشاره به این‌که ملت ما 19 ماه صبر و تحمل کردند و برنامه پشت برنامه زمینه را برای آزادی خرمشهر آماده ساختند گفت: از اردیبهشت با نام امیرمومنان که رمز و راز دلاوری و مردانگی در این سرزمین بوده و خواهد بود عملیات بیت المقدس آغاز شد و در مراحل مختلف رزمندگان ما با هدف روز اصلی و پیروزی بزرگ خود را آماده کردند و این سوم خرداد روز شادمانی برای همه بود./959/پ201/ص

ارسال نظرات