۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۰۷۲۰۸
معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع:

تکیه بر توان داخلی حربه دشمنان را بی اثر می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان داشت: شهدا در دوران جنگ تحمیلی با وجود شرایط سخت تحریم و نبود امکانات همچنین با به‎‌کارگیری توانمندی‌های خاص داخلی توانستند در مقابل دشمن پیروز شوند و این شاهکاری بیش نیست.
امير سرتيپ نصر الله عزتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، امیر سرتیپ نصرالله عزتی، معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شب گذشته 3خرداد ‌ماه در مسجد خاتم‌الانبیاء قزوین همزمان با شهادت امام موسی کاظم(ع) و یاد و خاطره شهدای محله راه‌چمن گفت: نقطه‌ی اوج عملیات بیت‌المقدس، آزادی خونین شهر بود.

 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان این‌که قزوین شهر دارالمؤمنین است، در ادامه افزود: مردم متدین قزوین در دوران انقلاب اسلامی ایران و همچنین دوران دفاع مقدس سه‌هزار شهید دادند که شاخص‌ترین آن‌ها شهیدان بابایی و رجائی است.

 

وی با اشاره به این‌که نام شهدا و آزادگان استقامت و پایداری را در ذهن‌ها زنده می‌کند، در ادامه یادآور شد: انسجام و اتحاد بین ارتش و سپاه توسط شهید صیاد شیرازی در عملیات بیت‌المقدس پیروزی‌ها را به دنبال داشت.

 

سرتیپ عزتی ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس را منحصر به فرد خواند و در ادامه بیان داشت: عملیات بیت‌المقدس با نام کربلای چهار مشهور شد از 10‌اردیبهشت‌ماه الی چهار خرداد‌ماه سال61 به مدت 26روز به طول انجامید.

 

وی در ادامه به اخلاص و بصیرت شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و در ادامه گفت: اگر کل ارتش خاورمیانه را در اختیار شهید صیاد شیرازی قرار می‌دادند وی توانایی اداره کردن آن را داشت و با تلاش، ایجاد وحدت و همچنین فرماندهی خود به پیروزی دست می‌یافت.

 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع برخی ویژگی‌های عملیات کربلای سه را برشمرد و ابراز داشت: زمان محدود برای آمادگی عملیات، مداومت داشتن عملیات و به صورت شبانهروز (26روز)، عملیات تهاجمی عبور از رودخانه، تعداد زیاد اسراء و تلفات دشمن از جمله ویژگی این عملیات است.

 

وی در ادامه افزود: وسعت مناطق عملیاتی آزاد شده در عملیات بیت‌المقدس برابر با شش‌هزار‌کیلومتر‌مربع بود که وسعت آن بیش از40 برابر در ثامن‌الائمه، 10برابر طریق‌القدس و همچنین دو برابر وسعت عملیاتی فتح‌المبین بود.

 

امیر سرتیپ عزتی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که خرمشهر را خدا آزاد کرد، در ادامه افزود: آزادی خرمشهر برای همگان غیر قابل تصور بود هدایت و یاری خدا سبب پیروزی، اقتدار و ورق خوردن تاریخ جنگ گردید و همچنین قطعا در این عملیات خدا نصرت خود را نازل کرد.

 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع بیان داشت: شهدا در دوران جنگ تحمیلی با وجود شرایط سخت تحریم و نبود امکانات همچنین با بهکارگیری توانمندی‌های خاص داخلی توانستند در مقابل دشمن پیروز شوند و این شاهکاری بیش نیست.

 

وی در پایان گفت: استقامت، پایداری، مردانگی و انسجام ملت ایران ناشی از برکت خون شهدا است و همه‌ و ایران مدیون شهدا هستیم./955/پ202/ج

ارسال نظرات