۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۰۷۲۲۲
امام جمعه موقت تهران:

اذن ولی خدا باشد خدمت در دستگاه طاغوت هم عبادت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به خدمت یکی از یاران امام کاظم(ع) در دستگاه طاغوتی هارون الرشید، گفت: در تمام شؤون بنده، رضایت مولی شرط است؛ اگر ولی خدا اجازه دهد، خدمت در دستگاه هارون هم عبادت محسوب می شود.
صديقي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم سوگواری شهادت امام کاظم(ع) در محل حسینیه تهرانی ها  گفت: بالاترین مقام بشر که حتی به نبوت هم ارجحیت دارد، عبودیت است چرا که مقامی ملکوتی است و همه درجات و نورانیت ها از عبودیت نشأت می گیرد.

 

وی افزود: در مناصبی که خداوند به اولیاء خود داده بالاتر از مقام امامت که عصمت کامل است وجود ندارد(هیچ یک از انواع ظلم در گذشته و آینده در پرونده امام نیست). اگر کسی می خواهد مقام امامت را در حد شعور بشری بفهمد جامعه کبیره بخواند که سیمای امامت را به خوبی ترسیم کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی صدیقی اظهار کرد: موسی(ع) در بیابانی گذر می کرد، صدای «سبوح قدوس» را از فردی شنید و به او گفت مال و جان و همه چیزم را می دهم تا بار دیگر نام حبیب مرا ببری. حال ما برای خدا، امام زمان(عج) و دین خدا چه کرده ایم و چقدر هزینه داده ایم؟

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دل شکسته تر از امام زمان(عج) در زیر آسمان نیست؛ برایشان صدقه و قربانی دهید و دعا کنیم. چرا دامن امانم زمانتان را نمی گیریم؟ چرا توسل جدی نداریم و بصیرتتان را بالا نمی بریم؟ ما در میان آتش هستیم و حواسمان نیست دشمن دارد چه می کند. شب و روز اتاق فکرشان فعال است ولی ما غافل هستیم.دشمن ابتدا غیرت ما را می گیرد و بعد حمله می کند.

 

وی با بیان این که اکنون شب غیبت سپری شده و فجر انقلاب اسلامی، بین الطلوعین ظهور است، گفت: از این پس  امتحانات ما سخت تر خواهد شد باید به خدا و ائمه معصومین(ع) پناه برده و به سلامت عبور کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در تبیین مقام عبودیت تصریح کرد: خداوند از پیامبر(ص) پرسید: می خواهی عبدالله باشی یا حبیب الله؟ پیامبر(ص) عرض کردند: عبدالله. زیرا آن که بنده خداست، حبیب خدا نیز هست و این دو از هم قابل تفکیک نیستند.

 

وی افزود: عبد بدون رضایت مولی کاری انجام نمی دهد؛ مالک چشم و گوش و زبان و ناموس و جان خود نیست چرا که در تمام شئون بنده، رضایت مولی شرط است؛ امام کاظم(ع) یاری به نام علی بن یقطین داشت که رییس الوزرای دربار مفسد و جابر هارون الرشید بود. هر وقت از این وضعیت به امام گله می کرد و اجازه ترک آن را می خواست، امام می فرمودند تو برای شیعیان من پناهگاهی در دستگاه هارون هستی ووجود تو برایم مایه عزت است، این سنگر را خالی نکن.

 

وی با تأکید بر این که  اگر ولی خدا اجازه دهد، خدمت در دستگاه هارون هم عبادت محسوب می شود، افزود: امام کاظم(ع) به علی بن یقطین فرمودند یک قول به من بده من سه وعده به تو می دهم؛ قول این است که هر گرفتاری نزد تو آمد گره گشایی کنی ولی بی احترامی نکنی. من هم تضمین می کنم سقف زندان در عمرت بر سرت سایه نیندازد، تیزی شمشیر به بدنت نخورد و دچار فقر نشوی.

 

این استاد اخلاق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توبه واجب فوری است؛ ائمه اطهار(ع) را واسطه قرار داده و با توبه به درگاه الهی، خود را از گناه، پاک و طاهر کنید زیرا گناه چشم دل را کور می کند و  از هر مرضی برای ما مضرتر بوده و امام زمان(عج) را ناراحت می کند. در عوض ازدواج ها و کثرت نسل شیعه ایشان را خوشنود می کند./930/پ202/ج

 

ارسال نظرات