۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۰۷۶۰۳

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دوره‌ آموزش قرائت قرآن کودکان در دارالقرآن هویزه، ساخت نخستین کتابخانه عمومی روستای در سوره خرمشهر،تجلیل از 200 رتبه‌آور قرآنی دزفول، برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در اهواز و انتشار کتاب «منظومه‌ شهر من» از عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، دوره‌های آموزشی قرائت و احکام ویژه کودکان در دارالقرآن هویزه در قالب دوره نقاشی برگزار می‌شود.

نام‌نویسی دوره‌های آموزشی دارالقرآن حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان هویزه در هفته آخر اردیبهشت صورت گرفت و آغاز این دوره آموزشی نیز از اوایل تیرماه خواهد بود.

دوره‌های آموزشی تابستانه این دارالقرآن در قالب قرائت صوت، احکام، حفظ، نقاشی و قرائت برگزار می‌شود که متقاضیان در همه گروه‌های سنی می‌توانند در این دوره نام‌نویسی کنند.

دوره آموزش احکام و حفظ جز 30 قرآن کریم نیز ویژه نوجوانان در دارالقرآن حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان هویزه تشکیل می‌شود که آموزش این دوره‌ها بر عهده بوعذار و عابدی از مدرسان علوم قرآنی شهرستان هویزه خواهد بود.

همچنین در دارالقرآن حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان هویزه دوره آموزش قرائت صوت نیز توسط عبیدی‌نیسی آموزش داده می‌شود که ویژه نوجوانان برگزار می‌شود.

دوره آموزشی تفسیر دارالقرآن حضرت سیدالشهدا(ع) شهرستان هویزه توسط مدرسین حوزه علمیه آموزش داده می‌شود و شروع کلاس‌ها از 8 تیر تا 30 مرداد و ویژه بزرگسالان است.

همچنین دوره‌های آموزشی قرائت و احکام ویژه و دوره نقاشی مرتبط با آموزه‌های قرآنی در این دارالقرآن برگزار می‌شود.

ساخت نخستین کتابخانه عمومی در روستای سوره شلمچه

کلنگ ساخت نخستین کتابخانه عمومی روستای سوره از توابع خرمشهر با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به زمین زده شد.

این کتابخانه با اعتباری افزون بر دو میلیارد و 225 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 و دو درصد نفت توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان ساخته خواهدشد.

زیربنای کتابخانه عمومی شهدای سوره 293 مترمربع است و تیپ این کتابخانه بر اساس استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی طراحی شده است.

این کتابخانه دارای دو سالن مجزای مطالعه خواهران و برادران، مخزن کتاب، بخش کودک، بخش کافی نت، بخش نشریات، بخش نمایه نشریات و نمازخانه می باشد.

200  رتبه‌آور قرآنی دزفول تجلیل شدند

همایش تجلیل از 200 رتبه‌آور دزفول با حضور مسؤولان محلی در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

در این برنامه علی‌ پورابراهیمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش این شهرستان سخنرانی کرد.

در این برنامه بیش از 200 دانش‌آموز مقطع ابتدایی رتبه‌آور در زمینه قرآنی تجلیل شدند که 100 نفر از آنها دختر و 100 نفر دیگر پسر بودند.

همچنین در پایان این مراسم از نفرات برتر رشته‌های مدیحه‌سرایی، قصه‌گویی و تئاتر که در سطح خوزستان رتبه‌های نخست را به خود اختصاص داده‌اند تقدیر شد.

برگزاری دوره تربیت معلم قرآن در اهواز

مؤسسه قرآنی جامعه‌النور حسنیه حضرت صاحب الزمان(عج) اهواز دوره تربیت معلم قرآن کریم را با عنوان طرح شکوفه‌های بهشت برگزار می‌کند.

این دوره از 12 خرداد آغاز خواهد شد و مهدی فاضلی، نفر اول جشنواره ملی قرآنی کودک در سال گذشته تدریس این دوره آموزشی را بر عهده خواهد داشت.

آموزش تکنیک نماز، آموزش حفظ و بازی، آموزش روخوانی با نقاشی، آموزش مفاهیم تلفیقی، آموزش روانشناسی(چگونگی برخورد قرآنی با کودکان بدرفتار همراه با کار عملی) از جمله سرفصل‌های آموزشی دوره تربیت معلم است.

ثبت‌نام از علاقه‌مندان شرکت در این دوره همچنان در مؤسسه قرآنی جامعه النور حسنیه حضرت صاحب الزمان(عج) اهواز ادامه دارد.

دوره ویژه مربیان و دارندگان مدارک دوره‌های قرآنی با مدرک تحصیلی دیپلم به بالا از سوی مؤسسه قرآنی جامعه النور حسنیه حضرت صاحب الزمان(عج) اهواز برگزار می‌شود.

کتاب «منظومه‌ شهر من» منتشر شد

مجموعه شعر «منظومه‌ شهر من» سروده محمدرضا سنگری توسط انتشارات فصل پنجم چاپ و منتشر شد.

شعرهای این کتاب در قالب نیمایی سروده شده‌اند و در آن شاعر به خوبی توانسته است تاریخ و تمدن با عظمت، ویژگی‌های طبیعی و آب و هوایی، وجود شخصیت‌های برجسته علمی و دینی، آثار باستانی، جایگاه جغرافیایی، محصولات کشاورزی و مراسم مذهبی ویژه به خصوص مراسم دهه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی و فداکاری مردم دزفول را در طول 8 سال دفاع مقدس به زبان شعر تصویرگری کند.

محمدرضا سنگری که خود دزفولی است این کتاب را به همه‌ مردم دزفول به خصوص 2600 شهید و خانواده‌هایشان تقدیم کرده است./9463/پ203/ب2

ارسال نظرات