۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۰۸۲۰۳

سومین نشست کمیته حمایت از نهادهای بین المللی اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان بر ضرورت قانون گرایی در تشکیل کمیته حمایت از نهادهای بین المللی اصفهان تأکید کرد.
کميته حمايت از نهادهاي بين المللي اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان امروز در سومین نشست کمیته حمایت از نهادهای بین المللی اصفهان بر ضرورت تدوین اساس نامه و قانون گرایی در تشکیل این کمیته تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت حضور گردشگران در اصفهان فرصت خوبی برای انتقال فرهنگ دینی اسلام به دیگر کشورهاست.

وی جلوگیری از موازی کاری در کمیته های مختلف را هشدار داد و گفت: باید سیاست ها و خط مشی این کمیته مشخص و وظایف و مسؤولیت های کلیه نهادهای عضو مشخص شود.

در این نشست رسول زرگر پور، استاندار اصفهان نیز بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی میان نهادهای بین المللی استان تأکید کرد و گفت: در بین نهادهای موجود هیچ یک متولی انتقال و ترویج فرهنگ دینی اسلام نیستند و این نکته تاکنون مغفول مانده بود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه روابط بین الملل با چهار گروه روبرو هستیم که توریست و گردشگران و سرمایه گذاران خارجی در ایران دو گروه و مسافران و سرمایه گذاران ایرانی در کشورهای دیگر جهان دو گروه دیگر را تشکیل می دهند.

زرگر پور افزود: در حال حاضر سه کمیته متولی برنامه های بین المللی استان هستند لیکن پرداختن به صدور فرهنگ دین مبین اسلام از این طریق موضوعی است که تا کنون متولی خاصی نداشته است.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، مسؤول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان به عنوان دبیر کمیته به بیان اهداف و فعالیت های کمیته حمایت از نهادهای بین المللی اصفهان پرداخت و گفت: کار اصلی این کارگروه، نرم افزاری است و همه تلاش بر این است که از فرصت حضور گردشگران خارجی برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و صدور اسلام به اقصی نقاط دنیا بهره ببریم.

وی خونگرم بودن مردم ایران را یک امتیاز قوی در جذب گردشگر دانست و گفت: مهمان نوازی مردم ایران امتیازی است که در انتخاب کشورهای مختلف برای مسافرت یک ملاک برتری ایران است.

حجت الاسلام ارزانی از دستگاه های متولی امور بین الملل استان خواست تا جهت ایجاد هم افزایی و هر چه بهتر انجام شدن فعالیت ها، گزارشی از اقدامات خود را به این کمیته ارائه دهند.

مسعود حسین میرزایی، دبیر اجرایی و مسؤول دبیرخانه اجلاس و جشنواره بین‌المللی میراث معنوی نیز در این نشست به ارائه گزارشی از روند فعالیت ها جهت برگزاری دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی در اصفهان پرداخت و گفت: نقش میراث فرهنگی و معنوی در سبک زندگی و هویت انسانی، راهکار‌های ترغیب گردشگری میراث معنوی در ارتقای دیپلماسی شهری، نقش میراث معنوی در بهبود محیط زیست و کیفیت زندگی و پاسداری از میراث فرهنگی و معنوی در برنامه‌ریزی شهری از موضوعات در نظر گرفته شده برای برگزاری این جشنواره محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از" 15 تا20 مهر" در اصفهان برگزار خواهد شد، ادامه داد: (ICCN) یا شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی، تنها سازمان بین المللی حکومت های محلی و نهادهای فرهنگی است که هدف آن حفظ میراث فرهنگی معنوی جهان است که شهرهای اصفهان، شیراز و نیشابور در ایران به عضویت این سازمان در آمده اند.

 حسین میرزائی، با بیان اینکه زنان در احیا، حفظ و ترویج میراث فرهنگی و معنوی نقش مهمی دارند، افزود: زنان این شبکه با برگزاری یک اجلاس محوری با موضوع نقش محوری زنان در احیا، حفظ، ترویج و انتقال بین میراث فرهنگی و معنوی می‌توانند نقش زنان را در این مقوله تحکیم کنند.

 وی ادامه داد: در اجلاس زنان سبک و سیره زندگی فاطمی به عنوان یک میراث معنوی ارائه می شود چرا که ما معتقدیم ائمه اطهار بهترین الگوی ما در زندگی هستند.

وی با بیان اینکه سیره و روش فاطمی در جامعه باید برای همگان تبیین شود، افزود: اجرای سبک زندگی فاطمی در خانواده ها و الگو برداری از شخصیت حضرت زهرا(س) خانواده را در جامعه مصون نگه می دارد و توطئه های دشمنان مبنی بر فاصله انداختن خانواده ها از دین و اعتقادات را خنثی می کند./1305/پ202/ب 

ارسال نظرات