۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۰۸۳۷۱
آیت‌الله علوی گرگانی:‌

14 خرداد روز تجدید میثاق امت با امام و رهبری است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به 14 خرداد سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، گفت: مردم ایران در روز 14 خرداد با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق می‌کنند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار کارکنان بانک مهر اقتصاد قم،  با اشاره به 14 خرداد سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، گفت: مردم ایران در روز 14 خرداد با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق می‌کنند.

وی طوفان روز گذشته تهران را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: این طوفان نشان داد که همه هستی در اختیار خداوند است و خداوند به واسطه این طوفان بر دیگر قدرت خود را به همگان نشان داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه گناهان مردم را یکی از اسباب نزول بلا خواند و اظهار داشت: کسانی که در کشور اسلامی ایران مرتکب گناه می‌شوند باید مراقب باشند چون روز گذشته خداوند اندکی از بلای خود را به ما نشان داد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بر ضرورت توجه مردم به دستورات الهی و دوری از گناه تأکید کرد و افزود: مردم باید این حوادث را جدی بگیرند و از گناه و معصیت دوری کنند.

وی با بیان این‌که مردم باید شکرگذار نعمت‌های الهی به ویژه نعمت اهل بیت(ع) باشند، گفت: امروز کشورهای غربی علیه ما توطئه می‌کنند و به دنبال این هستند که کشورهای دیگر را با ما دشمن کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به این‌که امروز دشمنان به دنبال سلطه بر کشورهای اسلامی هستند،‌ ابراز کرد:‌ امروز ایران اسلامی با استقلال و قدرت زیر سلطه استکبار جهانی نرفته و روی پای خود ایستاده است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در ادامه با بیان این‌که تمام برنامه‌های کشور باید بر اساس احکام اسلامی باشد، افزود: مسأله بانکداری اسلامی در کشور بسیار اهمیت دارد و سبب دوری از ربا می‌شود.

وی یکی از وظایف کارکنان بانک‌ها را حرکت در مسیر بانکداری اسلامی دانست و اظهار کرد:‌ بانک‌ها باید سعی کنند سود اسلامی و بدون ربا از مردم دریافت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه همه مردم را نیازمند راهنما دانست و گفت: همه مردم نیازمند موعظه هستند و تنها با پیروی از دستورات الهی سعادتمند می‌شوند./927/پ202/ج

ارسال نظرات