۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۲۰۸۷۰۱
فدایی:

تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ نتیجه عقلانیت لیبرالی و سکولار است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گره زدن حل مشکلات اقتصادی با حل مشکلات‌مان با نظام سلطه، تساهل در عرصه فرهنگ و محکوم کردن نیروهای حزب‌اللهی به افراطی گری را نتیجه عقلانیت لیبرالی و سکولار دانست و گفت: منافع ما در این است که نیروهای ارزشی با قدرت و متکی به عقلانیت، همیشه در صحنه باشند، اگر این سرمایه را از دست بدهیم، چه جیزی را می‌خواهیم جایگزین آن کنیم؟
حسين فدايي رييس جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرری گفت: وقتی که هنوز دوماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود، امام خمینی(ره) نظام را به آراء مردم گذاشت اما دشمنان مخالف این اقدام بودند و به عرصه آمده و جمهوری غیر اسلامی را مطرح کردند که با روشن‌گری امام(ره)، ملت از این مسیر عبور کرد.

وی در ادامه به تحمیل جنگ و حمایت دشمنان نظام جمهوری اسلامی از گروه‌های مسلح اشاره و ایستادگی و تبعیت از رهبری امام خمینی(ره) را عامل قوت گرفتن نظام دانست.

فدایی خط امام(ره) را خط حمایت از مستضعفان و مظلومان جهان، ساماندهی انرژی‌های متراکم مستضعفان جهان در مقابل ظالمان، حمایت از حق، عدل، آزادی و شرافت ملی دانست و گفت: این مسیر برای قدرت‌های جهانی سنگین تمام شد و برای مقابله با امام(ره) و خط انقلاب توطئه‌های زیادی را طراحی و بر ملت تحمیل کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی افزود: دشمنان در این فکر بودند که باید برای پس از امام خمینی(ره) چاره‌ اندیشی کنیم زیرا با وجود امام(ره)، محبوبیت و پیوند ناگسستنی ملت با ایشان نمی‌توانیم کارمان را پیش ببریم، در داخل هم عده‌ای در این فکر بودند.

وی با تأکید بر این‌که هدایت‌های نورانی امام خمینی(ره) ملت را نجات داد، بیان داشت: پس از رحلت امام(ره) ظهور و بروز این هدایت در انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری نظام اسلامی متجلی شد که معجزه بزرگی بود.

مشکلات و چالش‌های پیش روی نظام ناشی از تفکر عقلانیت لیبرالی است

فدایی مشکلات و چالش‌های پیش روی نظام را ناشی از تفکر عقلانیت لیبرالی ارزیابی و گفت: این تفکر در تاریخ معاصر توسط عده‌ای که در خارج تحصیل کرده بودند و فکرشان این بود که باید از سر تا پا غربی شد، وارد ایران شد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ظهور و بروز این تفکر را در مقاطع مختلف انقلاب مانند جنگ تحمیلی، دوران سازندگی، دوران توسعه سیاسی که جریانات سیاسی برای مقابله با حرکت امام(ره) تجمیع شدند، دانست و افزود: نقطه عطف این مقاطع ساماندهی کودتا در 18 تیر سال 1378 بود که با بصیرت ملت و هدایت رهبری خنثی شد، این توطئه‌ها با فتنه 88 ادامه پیدا کرد اما باز هم ملت مقاومت کردند.

عده‌ای به‌دنبال این هستند که عقلانیت لیبرال را جایگزین عقلانیت اسلامی کنند

وی با اشاره به این‌که عده‌ای به‌دنبال این هستند که عقلانیت لیبرال را جایگزین عقلانیت الهی و اسلامی کنند، اظهار داشت: از دست دادن تعصب در برابر دشمن، دشمن ندانستن دشمن، باور نکردن این‌که دشمن کوچک‌ترین توجهی به منافع ملی ما نمی‌کند، استمرار همان عقلانیت لیبرالی است.

فدایی تصریح کرد: اگر ملت ایران از لبنان و سوریه حمایت می‌کند به این دلیل است که درک می‌کند خط تأمین منافع ملی ما در این‌ است که بتوانیم نقطه برخوردمان با نظام سلطه را هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر قرار دهیم و این حمایت برای تأمین منافع ملی ما مؤثر است.

تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ نتیجه عقلانیت لیبرالی و سکولار است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گره زدن حل مشکلات اقتصادی با حل مشکلات‌مان با نظام سلطه، تساهل و تسامح در عرصه فرهنگ و محکوم کردن نیروهای حزب‌اللهی به افراطی گری را نتیجه عقلانیت لیبرالی و سکولار دانست و گفت: منافع ما در این است که نیروهای ارزشی با قدرت و متکی به عقلانیت، همیشه در صحنه باشند، اگر این سرمایه را از دست بدهیم، چه جیزی را می‌خواهیم جایگزین آن کنیم؟.

آنچه می‌تواند خط امام را استمرار دهد، عقلانیت الهی است

دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه می‌تواند خط امام(ره) را استمرار دهد، عقلانیت الهی است.

فدایی سلفی‌ها و وهابیت را مصداق حرکت‌های افراطی در دنیا ارزیابی و گفت: این در حالی است که نظام سلطه از سلفی‌ها که در هیچ شرایطی به جان مردم رحم نمی‌کنند، حمایت و حزب‌الله و مجاهدین فی سبیل‌الله را افراطی می‌دانند./956/202/ع

ارسال نظرات