۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۰۹۴۵۲
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مطرح شد؛

ماجرای ترور حسنعلی منصور به روایت دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به ترور حسنعلی منصور، نخست وزیر شاه معدوم از سوی اعضای مؤتلفه، خاطرنشان کرد: کشتار رژیم شاه پس از 15 خرداد 42 سبب خاموشی صدای تعداد زیادی از افراد و مبارزان شد، اعضای مؤتلفه نیز دریافتند که با سخنرانی کار به جای نمی‌رسد.
محمد نبي حبيبي دبير كل حزب موتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدنبی حبیبی، دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ‏این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد ولی عصر(عج)، گفت: انتظار ظهور به معنای اطمینان کامل از غلبه یاران صاحب الزمان(عج) بر همه اندیشه‌های غیر مهدوی است.

وی ادامه داد: اگر افراد مبارز که در ظاهر مقتدر هستند، امید خود را برای پیروزی از دست دهند، مسلما گرفتار نا امیدی شده و در نهایت گرفتار سستی و تزلزل می‌شوند.

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر این‌که منتظران واقعی هیچ گاه گرفتار یأس نشده و با تصمیمی پولادین به مسیر خود ادامه می‌دهند، اظهار داشت: امام زمان(عج) دین خدا را بر زمین حاکم می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتظار ظهور در مواقعی دارای هزینه‌های سنگینی است که می‌توان راستی گفتار منتظران واقعی را از هزینه‌های که برای انتظار می‌کنند، شناخت.

حبیبی در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت اعضای حزب مؤتلفه که از مبارزان علیه رژیم پهلوی بودند، بیان داشت: 52 سال پیش حبیب‌الله عسکراولادی در منزل امام راحل ملاقاتی با ایشان ‏داشت و ضمن ارائه توضیحاتی، چگونگی فشارهای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی رژیم شاه را بیان کردند، از امام پرسید که در نهایت به کجا خواهیم رسید؟ امام هم در جواب فرمودند «مبارزه ما سه مرحله ‏دارد که شامل اسلامی کردن ایران، اسلامی شدن جهان اسلام و جهانی شدن اسلام و آنگاه به ‏امام عصر(عج) عرض خواهیم کردم که جهان آماده قدوم شماست».‏

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی، با اشاره به ترور حسنعلی منصور، نخست وزیر شاه معدوم از سوی اعضای مؤتلفه، خاطرنشان کرد: کشتار رژیم شاه پس از 15 خرداد 42 سبب خاموشی صدای تعداد زیادی از افراد و مبارزان شد، اعضای مؤتلفه نیز دریافتند که با سخنرانی کار به جای نمی‌رسد، در آن زمان شهید مطهری فرمودند «وقت آن رسیده که چند نفر از سران ‏رژیم شاه باید به خاک افکنده شوند تا جو رعب و یأس شکسته شود» و این امر جرقه‌ای برای اعضای شورای مرکزی شد که دست به اقدام مسلحانه بزنند.

وی افزود: مجوز شرعی این کار از آیت‌الله میلانی استفتا شد، این عالم برجسته نیز گفته بود، اگر به خود شاه هم دسترسی پیدا کردید، اجازه شرعی ‏می‌دهم.

وی در پایان بیان داشت: شهدای 26 خرداد با اقدام انقلابی خود نشان دادند که منتظر واقعی امام عصر(عج) ‏هستند و در این مسیر از جانشان هم گذشتند./993/پ202/ج 

ارسال نظرات