۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۲۰۹۵۶۳
در استان‌های کشور؛

نخستین دوره تربیت مدرس نماز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری نخستین دوره تربیت مدرس نماز در استان‌های کشور خبر داد.
نخستين دوره تربيت مدرس نماز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی، معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز گفت: طرح معراج یکی از طرح‌های مرکز تخصصی نماز است که شامل دوره 120 ساعته تربیت مربی نماز است.

وی خاطرنشان کرد: نماز در قرآن، اسرار نماز، آثار نماز، نماز و خانواده، شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، شیوه‌های بیان احکام نماز، شیوه‌های کلاس‌داری، پرسش و پاسخ و آداب نماز از جمله موضوعات طرح معراج است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به طرح محراب گفت: این طرح شامل نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده بوده و تاکنون در استان‌های گلستان، چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، زنجان، ‌مازندران، خراسان شمالی، فارس و آذربایجان‌شرقی در دستور کار بوده است.

وی از برگزاری نخستین دوره تربیت مدرس نماز در استان‌های کشور خبر داد و افزود: در این طرح تعدادی از استادان حوزه را شناسایی کرده و برای آن‌ها کتاب، نرم‌افزارها و بسته‌هایی ارسال شده است.

ولی‌خانی با بیان اینکه دوره تربیت مدرس نماز دوره یک ساله است، گفت: در این طرح 12 استاد در طول یک سال به استان‌ها اعزام می‌شوند که هر یک متولی تدریس یکی از موضوعات مرتبط با نماز هستند و استادانی نیز به منظور پاسخ به سؤالات و شبهات اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این کار بومی‌سازی مدرسان معارف نماز در استان‌ها است تا در هر استانی 10 تا 15 نفر استاد و کارشناس نماز تربیت شوند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: مباحثی مانند نماز در آیات،‌ نماز در روایات،‌ نماز و خانواده، آثار نماز، ‌اسرار نماز،‌ شیوه‌ها و روش‌های جذب به نماز و بررسی علت ترک نماز در دوره تربیت مدرس نماز ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: مدرسان و استادان حوزه علمیه می‌توانند پس از ماه مبارک رمضان برای ثبت‌نام در دوره تربیت مدرس نماز اقدام کنند./997/د102/ی

ارسال نظرات