۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۱۰۶۳۰
با حضور معاون اول قوه قضاییه؛

همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران قوه قضاییه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران قوه قضاییه با حضور معاون اول قوه قضاییه در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران قوه قضاییه پیش از ظهر امروز سه‌شنبه سوم تیرماه با حضور معاون اول قوه قضاییه در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد.

 

براساس این گزارش در این مراسم جحت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این‌که وظیفه ما همواره این است که مقام شهید و شهادت و جهاد و ایثارگری را گرامی بداریم، گفت: دستگاه قضایی در حرکت جهادی می‌تواند به اهداف بلندش برسد و مدیریت جهادی در دستگاه قضایی می‌تواند اوامر و مطالبات رهبر معظم انقلاب که همان خواست مردم است را تحقق ببخشد.

 

جحت‌الاسلام والمسلمین رییسی با تأکید بر این که هرکسی به شاخص‌های امام(ره) نزدیک‌تر باشد، خط امامی‌تر است، تصریح کرد: امروز مفسر و مبین خط امام(ره)، جانشین به‌حق ایشان، آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

 

شاخص اعتدال در قرآن ولی خداست

 

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به این‌که امروز سخن از اعتدال است که امر پسندیده‌ای است، افزود: می‌گویند افراط و تفریط بد است، سخن در این است که شاخص اعتدال چیست، شاخص اعتدال در قرآن ولی خداست، این که چه کسی تندرو و چه کسی کندرو است، باید دید چه کسی گام‌هایش را جای گام‌های ولی خدا می‌گذارد، همان اعتدال است.

 

پافشاری بر ارزش‌ها و دشمن ستیزی عین عقلانیت است

 

جحت‌الاسلام والمسلمین رییسی پافشاری بر ارزش‌ها، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را عین عقلانیت دانست و اظهار داشت: امروز کسی نیاید با سلاح عقلانیت، ارزش‌ها را مورد حمله قرار دهد.

 

وی دلدادگی به خدا و اخلاص، مردم‌داری، اعتماد و دوست داشتن مردم، دشمن شناسی، دشمن ستیزی و تبعیت از ولایت فقیه را به‌عنوان شاخصه‌های خط امام(ره) مطرح کرد و گفت: امروز شاخصه‌های خط امام(ره) امر مبهمی نیست، صحیفه نور و فرمایشات امام خمینی(ره) موجود است، گفتمان ولایت، گفتمان ثابتی است، روش و تاکتیک تغییر می‌کند اما ارزش، استراتژی و راهبرد هرگز.

 

همچنین بیگی، مشاور رییس قوه قضاییه در امور ایثارگران در این مراسم به تشکیل بانک اطلاعاتی ایثارگران اشاره کرد و با بیان این‌که این بانک اطلاعاتی تقریبا کامل است، از برخی ایثارگرانی که اطلاعات خود را به این دفتر نداده‌اند خواست با ارائه اطلاعات این به جامع‌تر شدن این بانک کمک کنند.

 

وی جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس شامل خاطرات و وصیت‌نامه شهدا را از دیگر اقدامات دفتر امور ایثارگران قوه قضاییه مطرح کرد و از شرکت کنندگان در این همایش خواست تا در صورت در اختیار داشتن سند یا مدرک از شهدای دوران دفاع مقدس، آن را به این دفتر ارائه کنند.

 

مشاور رییس قوه قضاییه در امور ایثارگران بیمه تکمیلی را از دیگر اقدامات دفتر امور ایثارگران قوه قضاییه دانست و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مسؤولیت خود در این زمنیه را رفع کرده بود، با مساعی اداره مالی قوه قضاییه قرارداد بیمه تکمیلی بسته شد و بیمه تکمیلی ایثارگران تقریبا تکمیل است، اگر ایثارگری فاقد بیمه تکمیلی است به اداره امور ایثارگران مراجعه کند.

 

بیگی به برگزاری دو نشست سراسری در سال گذشته با حضور مسؤولان ایثارگری قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: در این نشست‌ها مشکلاتی که درباره ایثارگران و خانواده‌های شهدا در استان‌ها وجود دارد، بررسی و درباره آن هماهنگی و همدلی صورت گرفت.

 

وی ابراز داشت: برخی قضاتی که فرزند شهید بودند، تمایل داشتند در شهر خود یا نزدیک آن مشغول خدمت شوند که رییس قوه قضاییه با این مسأله موافقت کردند.

 

بر پایه این گزارش در این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران قوه قضاییه با حضور جمعی از مسؤولان دستگاه قضا تقدیر و تجلیل به عمل آمد./956/پ202/ب4

ارسال نظرات