۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۱۰۷۳۸

اعلام برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مدیر روابط عمومی آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: مراسم ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) به صورت روزانه برگزار می‌شود و این مسأله به الگویی برای دیگر اماکن مقدس و حرم های اهل بیت(ع) در شهرهای مختلف کشور تبدیل شده است.
نشست خبري برنامه‎هاي ماه مبارک رمضان آستان حضرت فاطمه معصومه(س) حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب، مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س) امروز در نشست خبری، به تشریح ویژه ‏برنامه‌های حرم کریمه اهل بیت در ماه مبارک رمضان پرداخت.

وی ترتیل خوانی قرآن را یکی از مهمترین برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) برشمرد و ابراز کرد: مراسم ترتیل خوانی حرم به صورت روزانه برگزار می‌شود و این مسأله به الگویی برای دیگر اماکن مقدس و حرم های اهل بیت(ع) در شهرهای مختلف کشور تبدیل شده است.

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که ترتیل خوانی به محور تمام فعالیت‌های ماه مبارک رمضان حرم کریمه اهل بیت تبدیل شده است،‌ اظهار داشت: امسال در ابتکاری جدید ترتیل خوانی نوجوانان با حضور قاریان ممتاز کشوری نیز به عنوان اقدام ابتکاری در دستور کار قرار دارد.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: ترتیل خوانی نوجوانان ساعت 11 صبح هر روز آغاز می‌شود و برنامه جنگ ویژه کودکان و نوجوانان ‏هم ساعت 10 برگزار می شود.

وی ‏با بیان این‌که ترتیل خوانی بانوان از ساعت 11 و 30 دقیقه در شبستان نجمه خاتون برگزار می‌شود، افزود: ترتیل‌خوانی عمومی هم ساعت 14 و 45 دقیقه با بیان نکات تفسیری از سوی حجت‌الاسلام حاج ‏ابوالقاسم صورت می‌گیرد.‏

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س) راه اندازی رواق کودک در ماه مبارک رمضان را یکی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی دانست و گفت: خواهران و برادرانی که برای قرائت قرآن به حرم می‌آیند می‌توانند کودکان خود را در این رواق قرار دهند.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب برنامه‌های واحد قرآن و حدیث برادران حرم حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: دوره ‏قرآن‌شناسی، دوره امام حسن(ع) شناسی ‏در حرم کریمه اهل بیت و دوره امام رضا(ع) شناسی در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.‏

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای خادمان حرم کریمه اهل بیت، اظهار کرد: دوره‌های آموزش روانخوانی، تجوید و ‏روخوانی قرآن ویژه خدام حرم در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که برنامه دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن به صورت حضوری و نیمه حضوری برگزار می‌شود، افزود: این برنامه‌ها در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت نامه می‌توانند به مرکز قرآن و عترت حرم مراجعه کنند.‏

حجت‌الاسلام فاطمی نسب بیان کرد:‌ مسابقه طرح ثقلین نیز به صورت مشترک با حرم رضا(ع) در ماه رمضان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح نیمکت در حرم کریمه اهل بیت، گفت: طرح نیمک ویژه بانوان است که در رواق حضرت خدیجه(س) ‏حرم مطهر برپا است و بانوان می‌توانند در این طرح حضور یافته و سؤالات و شبهات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کنند.

مدیر روابط عمومی آستانه مقدسه فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که طرح ملی «انس با ثقلین» نیز در ماه رمضان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان کتابچه‌هایی به منظور برنامه‌ریزی برای ختم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در ‏میان شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام فاطمی نسب یکی از برنامه‌های معاونت فرهنگی حرم کریمه اهل بیت را توجه به زائران غیر ایرانی حرم خواند و افزود: برای افراد خارجی برنامه‌هایی به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و آذری در ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) تدارک دیده شده است.‏

وی ادامه داد: دعای افتتاح، زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)، قرائت قرآن، سخنرانی با موضوع شرح دعای مکارم‌الاخلاق و مسابقات معارفی هر شب رأس ساعت 22 به زبان عربی ‏در صحن صاحب‌الزمان(عج) سالن امام خامنه‌ای برای زائران غیر ایرانی برگزار می‌شود.‏/905/پ202/س

ارسال نظرات