۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۱۰۸۳۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

فتوای مرجعیت شیعه وحدت حقیقی را در عراق تحقق بخشید

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مرجعیت محور وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر دشمنان است، گفت: فتوای مرجعیت شیعه وحدت حقیقی در عراق را تحقق بخشید.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه‎های علمیه آذربایجان‌ شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که حمایت آشکار و پنهان غرب و برخی از کشورهای مرتجع عربی در منطقه از گروهک‌های تروریستی با اهداف مختلفی صورت می گیرد، اظهار داشت: ایجاد امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی یکی از اهداف مهم این توطئه آمریکایی است.

 


وی با بیان این‌که داعش هیچگاه به فکر حمله به رژیم صهیونیستی نیست، خاطرنشان کرد: مهمترین هدفی که داعش با اطاعت از اربابان غربی و منطقه ای خود پیگیری می کند، نابودی مقاومت اسلامی و شیعی و البته براندازی انقلاب اسلامی ایران و تغییر حکومت های شیعی در عراق، سوریه و ایران است.

 


امام جمعه جلفا با اشاره به جنایات گروه تروریستی داعش در عراق و موصل، پس از شکست های استراتژیک در سوریه آغاز شده است، ادامه داد: اینان سرسپرده آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و برایشان فرقی نمی کند که برای چه رژیمی کار می کنند، چراکه آنان مزدور و تشنه دلارهای آمریکایی و نفتی کشورهای عربی هستند.

 


مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی افزود: طولی نخواهد کشید که آمریکا ضربه این حماقت خود را خواهد خورد، پدیده زشت گروه‎های تروریستی، تکفیری، سلفی و وهابی روزی گریبان‌گیر خود کشورهای غربی نیز خواهد شد، اما باید دانست که چنین وقایعی موجب وحدت بیش از پیش شیعه و سنی در منطقه خواهد شد.

 


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که مرجعیت محور وحدت و همدلی امت اسلامی در برابر دشمنان است، گفت: فتوای اخیر مرجعیت شیعه وحدت حقیقی در عراق را تحقق بخشید، اما باید توجه داشت که توطئه دشمنان علیه دین اسلام و مسلمانان هیچ‌گاه تمام‌شدنی نیست، از این رو مسلمانان باید با بصیرت و به‌‏دور از هر گونه اختلاف سعی در شکست فتنه های صیونیستی داشته باشند.

 


امام جمعه جلفا تقریب مذاهب اسلامی را اصلی ضروری در مقطع کنونی دانست و افزود: نقشی که امروز نخبگان سیاسی و علمای دینی بر عهده دارند، بسیار حساس و غیرقابل انکار است، چراکه امت اسلامی نیازمند دشمن‍‌‌شناسی، بصیرت، آگاهی از مواضع معاندان و فتنه های آتی تروریست ها هستند.

 


وی کنار گذاشتن تعلقات فرقه‌ای، قومی یا ملی برای رسیدن به امت واحده اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: امروز علمای اهل سنت و شیعه در عراق با روشنگری و بصیرت‌بخشی به مردم و با اجتناب از هرگونه تحجر و تعصب، به مقابله با دشمنان رفته‌اند، ادامه چنین روندی پیروزی ملت عراق و شکست مفتضحانه داعش را به دنبال خواهد داشت./935/ت302/ب4

ارسال نظرات