۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۱۰۸۶۳

تظاهرات بحرینی‎های ساکن لبنان در اعتراض به شکنجه زندانیان در فلسطین و بحرین

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن حقوق بشر با محکوم کردن شکنجه در کشورهای منطقه خواستار پایان این داستان دردناک در کشورهای فلسطین و بحرین شد.
يوسف ربيع رييس جمعيت حقوق بشر بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تعدادی از فعالان سیاسی بحرینی مقیم لبنان با همکاری سازمان‎های حقوق بشر و موسسات حقوقی امروز به مناسبت روز جهانی قربانیان شکنجه، با برپایی تظاهراتی نسبت به شکنجه زندانیان در فلسطین و بحرین اعتراض کردند.


یوسف ربیع رییس انجمن حقوق بشر بحرین در این تظاهرات ضمن محکوم کردن شکنجه در فلسطین و بحرین گفت: شکنجه آثار روحی و جسمی بسیار بر زندانیان می‎گذارد به طوری که برخی از این آثار تا پایان عمر همراه زندانیان باقی می‎ماند.


وی ادامه داد: شکنجه و خشنونت با وجدان انسان‎ها ناسازگار است اما برخی وجدان را کنار گذاشته و به جنایت‎ها علیه مردم می‎پردازند.


این فعالان حقوق بشر اظهار داشت: نظام حاکم بحرین در سال 2002 طی مصوبه‎ای با دادن مصونیت قضایی به نیروهای امنیتی و پلیس این کشور، جنایت علیه معارضان و زندانیان را افزایش داد. این نظام در قبال افرادی که زیر شکنجه به شهادت رسیده‎اند بی تفاوت می‎گذرد و با صدوراحکام سیاسی سبک و یا تبرئه شکنجه‎گران بر ظلم و جنایت خود دامن می‎زند.


وی آمار قربانیان شکنجه را بیش از 7 هزار نفر دانست و خاطرنشان ساخت: زندانیان بحرینی بر خلاف قانون‎های بین المللی و ملی شکنجه می‎شوند. نظام آل‎خلیفه باید از این گونه اقدامات شنیع خود دست بردارد و به حقوق ملت بحرین احترام بگذارد.


یوسف ربیع بیان داشت: اجساد افرادی که زیر شکنجه به شهادت رسیده‎اند، روایتگر داستان بلند و دردناک آنان در مدت شکنجه هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات