۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۱۱۳۰۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تعالی و بازگشت به فطرت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دعا و استغفار به درگاه خداوند نیاز همیشگی ما است، گفت: باید برای جلوگیری از آلودگی ها خود را در پناه خداوند نگه داریم تا مصون بمانیم.
همايش آماده‎سازي جوانان براي ماه رمضان در غنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یوسف ابراهیمیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در سلسله نشست های شرح حدیث معراج در مسجد نیاکی آمل، با گرامی داشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: مبلغان دینی باید از معنویت ماه مبارک رمضان در جهت تقویت آگاهی دینی جامعه بهره گیرند و در این ماه پرفیض دل ها و ذهن ها آماده بهره گیری مناسب از آموزه های دینی است.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان، ادامه داد: آگاهی دینی ما در مرتبه پایینی قرار دارد که باید در این ماه مبارک و لحظه های نورانی آن تلاش کنیم تا بتوانیم بر میزان آگاهی خود نسبت به تعالیم والای دینی بیافزاییم.

 

وی با اشاره حدیث معراج، بیان داشت: خداوند منان نعمت های فراوانی به ما داده است که باید شاکر آن باشیم و موقعیت هایی در زندگی انسان پیش می آید که نباید خودمان را گم کرده و باید در راستای تقرب الی الله گام برداریم.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که زندگی انسان با بندگی نسبت به خدا و تسلیم در برابر حضرت حق زیبا است، بیان داشت: بی انصافی بوده که انسان نسبت به خداوند منان گناه کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که هیچ ذره ای در عالم بی اثر نیست، گفت: هر ذره ای در نظام هستی برای خود اثری دارد که در تکمیل نظام آفرینش دارای نقش است.

 

امام جمعه سابق آمل با اشاره به این که ما باید تابع محض خالق نظام آفرینش باشیم که حضرت حق صلاح ما را می خواهد، خاطرنشان کرد: اگر کسی تصور کند مصالح خود را می داند این سنگ آغازین جاهل بودن فرد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شیطان به طور کل می خواهد انسان را در تصرف خود در آورد که باید مراقب خود باشیم تا فریب نقشه های شیطان را نخوریم.

 

امام جمعه سابق آمل با بیان این که اگر ما نتوانیم معادلات امور دنیایی را حل کنیم نمی توانیم در امور آخرت موفق باشیم، ادامه داد: انسان مؤمن باید نسبت به آن چه در محیط اطراف او می گذرد مطلع باشد.

 

وی با تاکید بر این که خداوند منان انسان را امتحان می کند تا به او بفهماند آن چیزی که شما فکر می کنید در وجود شما قرار ندارد، خاطرنشان کرد: انسان بصیر فریب ظاهر امور را نخورده و دقت و تدبر را در برنامه های خود قرار دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در ادامه سخنان خود با بیان این که دعا و استغفار به درگاه خداوند نیاز همیشگی ما است، تصریح کرد: باید برای جلوگیری از آلودگی ها خود را در پناه خداوند نگه داریم تا مصون بمانیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دل انسان ها در اثر برخی تعلق ها و مظاهر دنیوی زنگ خواهد زد، بیان داشت: استغفار بهترین وسیله برای جلا دادن دل است.

 

وی با بیان این که اگر انسان هر لحظه زبان به استغفار بگشاید نشان از یاد خدا بودن دارد، گفت: استغفار به درگاه ذات اقدس الهی نشان از یادآوری پرورگار قادر است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات