۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۱۱۴۴۸
استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از فعالیت های دینی و قرآنی در فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر میزان استفاده افراد از فضای مجازی در مقایسه با سایر رسانه های دیداری و شنیداری در حال افزایش و گسترش است، گفت:‌ بر همین اساس حمایت از فعالیت های دینی و قرآنی در فضای مجازی ضرورت پیدا کرده است.
قرآن كريم

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمد ابراهیم ربانی مهمویی، استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با فعالان فرهنگی خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر میزان استفاده مردم از فضای مجازی بیشتر شده است و افراد به راحتی از طریق تلقن های همراه به اینترنت متصل می شوند، گفت: با توجه به این که هجمه های تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی بسیار زیاد است حمایت از فعالیت های دینی و قرآنی در فضای مجازی ضروری شده است.

 

وی افزود: بی توجهی به فعالیت و هجمه های تبلیغاتی دشمن در فضای مجازی در درازمدت زمینه نهادینه شدن فرهنگ و خلاقیات غربی را در کاربران اینترنت بیشتر می کند.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که در حال حاضر ضرورت تولید محتوای دینی و قرآنی در فضای مجازی به زبان های مختلف برای کاربران ضروری است، ‌گفت: با توجه به این که بیشترین کاربران اینترنت را جوانان تشکیل می دهند بی توجهی به فضای مجازی آثار مخربی بر فرهنگ های مختلف از جمله فرهنگ اسلامی در پی دارد.

 

آیت الله ربانی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر مسؤولان فرهنگی و نهادهای مربوطه تنها به فیلترینگ سایت های مختلف اقدام کرده اند،‌ گفت: تنها قانون فیلترینگ برای مبارزه با هجمه های تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی کافی نبوده و تا زمانی که محتوای لازم برای اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی در فضای مجازی تولید نشود فیلتیرنگ تأثیر چندانی نخواهد داشت.

 

وی افزود: ما به شدت به حمایت از فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی نیازمند هستیم تا هر روز شاهد تجلی قرآن در این فضای نوین باشیم.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: حمایت از فعالیت قرآنی و دینی طلاب و دانشجویان محصل در زمینه علوم دینی و علوم قرآنی در فضای مجازی از راهکارهای گسترش فرهنگ قرآنی در فضای مجازی است.

 

آیت الله ربانی با بیان این که ساماندهی گروه های دینی برای فعالیت در فضای مجازی ضروری است، گفت: فضای مجازی با توجه به گستردگی که در حوزه های مختلف دارد امکان بسیار خوبی برای نشر معارف دینی در اختیار مبلغان و فعالان فرهنگی حوزه دین قرار می دهد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر بیش از 80 درصد از مشکلات اخلاقی جوانان از مراجعه به سایت های مستهجن در فضای مجازی ایجاد می شود، گفت: خانواده ها باید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده درست از اینترنت در اختیار جوانان و نوجوانان خود قرار داده و بر استفاده نوجوانان و جوانان کم سن و سال در استفاده از اینترنت و بازی های اینترنتی نظارت داشته باشند.

 

استادعالی حوزه علمیه خراسان جنوبی ادامه داد: باید حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی در فضای مجازی فعالیت بیشتری داشته باشند و سعی کنند با ورود به فضای مجازی علاوه بر تقویت فکری خود و آشنایی با توطئه ها و هجمه های فرهنگی دشمن،‌ محتوای مناسب را برای استفاده کاربران در فضای مجازی تولید کنند.

 

آیت الله ربانی با بیان این که در حال حاضر لزوم ورود حوزه های علوم دینی به فضای مجازی در مقایسه با سال های قبل ضرورت بیشتری پیدا کرده است، گفت: بی توجهی حوزه های علمیه به فضای مجازی موجب عقب ماندگی آنها می شود./968/پ202/ب

ارسال نظرات