۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۱۱۴۸۰
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

هشتمین همایش کتابت وحی در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ هشتمین همایش استانی کتابت وحی شامگاه دوم مردادماه مصادف با 26ماه مبارک رمضان به میزبانی شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
کتابت قرآن کريم

محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، گفت: کتابت کلمات ارزشمند قرآن کریم موجب انس بیش از پیش هنرمندان با معارف این کتاب گرانقدر گشته و علاوه بر خلق آثاری ارزنده در این زمینه، موجبات تعالی و تکامل هنرمند را نیز فراهم می آورد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل، تصریح کرد: شناساندن زیبایی و نورانیت قرآن کریم از راه های گوناگون به ویژه در بخش هنری از جمله برنامه های مناسبی است که از سوی هنرمندان ما در راستای مبارزه با جنگ نرم دشمن علیه معارف دینی ما روز به روز در حال گسترش است و باید از این امور به منظور بستری برای بسط و ترویج کامل قرآن کریم در جهان بهره گیریم.

 

وی با بیان این که خوشنویسی از گذشته های دور همواره برای مسلمانان اهمیتی خاص داشته است، خاطرنشان کرد: در اصل هنر خوشنویسی را تجسم کلام وحی می‌دانسته‌اند و از این خطوط زیبا در همه هنرها استفاده می کردند.

 

محمدی با اشاره به این که خوشنویسی در کلیه کشورهای اسلامی همواره به عنوان والاترین هنر مورد توجه بوده ‌است، یادآور شد: خوشنویسی از قرون اولیه اسلامی تا کنون در کلیه کشورهای اسلامی و مناطق تحت نفوذ مسلمانان با حساسیت و قدرت همه در اوج جریانات هنری بوده‌است.

 

وی با بیان این که همایش استانی کتابت وحی آیات روح بخش قرآن کریم باحضور خوشنویسان ممتاز و فوق ممتاز مازندرانی شامگاه دوم مردادماه مصادف با 26ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار می شود، گفت: این همایش همانند دوره های گذشته آن پس از افطار آغاز و تا قبل از سحر در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولیعصر (عج) آمل صورت می گیرد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با بیان این که در این دوره سعی شده است از خوشنویسان برتر استان درجهت کیفیت آثارخطی وکتابت قرآن کریم دعوت شود، بیان داشت: خوشنویسان استان در این همایش با استفاده از خطوط نستعلیق، شکسته و ثلث سوره های مختلف قرآن کریم و کلام وحی را تحریر خواهند کرد.

 

محمدی، ادامه داد: در همایش امسال علاوه بر بخش آزاد، بخش ویژه نیز در نظر گرفته شده است که درآن خوشنویسان باید سوره قدر را در خطوط سه گانه به رشته تحریر درآورند.

 

وی با بیان این که در دو همایش گذشته از دو اثر خوشنویسی شده قرآن کریم به خط خوشنویسان آملی تحریر شده بود، یادآورشد: در هشتمین همایش استانی کتابت وحی در آمل از سومین قرآن خوشنویسی شده توسط خوشنویس آملی نیز رونمایی خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آمل، اضافه کرد: در این همایش گرانقدر ازیادمان استاد علیزاده از استادان خوشنویسی آمل و استاد فراصت پیشکسوت و رییس سابق انجمن خوشنویسان ایران و استاد روحی از خادمان قرآنی تجلیل خواهد شد./1314/ت303/ب1

ارسال نظرات