۱۳ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۲۱۱۸۳۲
قشقاوی:

منتقدان پیشنهادهای خود را به وزارت خارجه ارائه کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون پارلمانی وزارت امور خارجه از جریانات منتقد خواست تا پیشنهادات و رهنمودهای خود را درباره غرب آسیا، رفع تحریم، حجم غنی سازی، مذاکرات هسته‌ای و دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای به وزارت خارجه ارائه کنند.
قشقاوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در همایش «دل آرامیم» که ازسوی حزب مردم‌سالاری در راستای حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای در هتل المپیک برگزار شد، بحث هسته‌ای را دارای سه ضلع متساوی الاضلاع دانست و گفت: یکی از این اضلاع اصل مذاکره و تداوم آن است؛ هرکس انتقادی نسبت به مذاکرات هسته‌ای دارد، نمی‌تواند نسبت به این ضلع بی توجه باشد.

وی خطوط قرمز را ضلع دیگر بحث هسته‌ای خواند و گفت: علی‌رغم میل قدرت‌های بزرگ توانستیم به دستاوردهایی برسیم که کم هزینه نبود و شهادت دانشمندان هسته‌ای را درپی داشت، این خط قرمزها شامل چگونگی حجم غنی سازی، تعداد سانترفیوژها، چگونگی ماهیت آب سنگین اراک و فرود و کیفیت فعالیت در آن است.

قشقاوی گشایش در زمینه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دیپلماسی عمومی را ضلع دیگر بحث هسته‌ای معرفی کرد و گفت: نقدی که ضلع نخست را بچسبد و به ضلع دو بی توجه باشد، نمی‌تواند مورد قبول باشد.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به این‌که این مذاکرات برای این است که در کشور گشایش اقتصادی شود، تحریم داروی بیماران سرطانی را ضد حقوق بشرترین اقدام دانست و افزود: اینها حاصل ضعف در دیپلماسی عمومی است.

وی با تأکید بر این‌که اگر مقاله می‌نویسیم باید سه بُعد قضیه را مورد عنایت قرار دهیم، ابراز داشت: ما سیراب انتقادیم و تشنه پیشنهاد؛ چه کسی گفته اینقدر نیاز به انتقاد در جامعه داریم؟ ما پذیرفتیم جامعه ما چند صدایی باشد و همه نماینده‌هایی که دغدغه هسته‌ای دارند، از سر انگیزه‌های جناحی نیست، این ذهن‌هایی که اینقدر در انتقاد فعال است، چرا در پیشنهاد فعال نیست؟

قشقاوی از جریانات منتقد خواست تا پیشنهادات و رهنمودهای خود را درباره غرب آسیا، رفع تحریم، حجم غنی سازی، مذاکرات هسته‌ای و دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای به وزارت خارجه ارائه کنند.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه اعتدال بدان معنا نیست که بین 0 تا 20، نمره 12 یا 13 بگیریم، بلکه اعتدال همان ماده عِدل یا عَدل است، اعتدال بین حق و باطل نیست، همان حق است اما با شیوه معقول، منطقی، جهان پسند و بین‌المللی پسند و با بیان صحیح./956/پ202/ج

ارسال نظرات