۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۱۱۹۳۱
استاد حوزه علمیه قم:

خودشناسی زمینه ساز دستیابی به رحمت و معرفت الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خودشناسی زمینه ساز دستیابی به رحمت و معرفت الهی است، تصریح کرد: در دلی که زمین و مادیات جای دارد ارزشی ندارد که همواره باید تلاش کنیم تا خودشناسی ارزنده ای نسبت به خود داشته باشیم که اثرات گرانقدری برای انسان خواهد داشت.
حجت الاسلام اردشير لاريجاني، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام عباس اردشیرلاریجانی، استاد حوزه علمیه قم امروز در طرح ضیافت الهی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود با بیان این که دنیا ترس و سنگینی برای انسان می آورد، گفت: باید در راستای رضایت حضرت حق گام برداریم و تنها درصدد رفع نیازهای خویشتن نباشیم.

 

وی با اشاره به این که باید ببینیم در دل ما چه چیزی است که به همان اندازه ارزش داریم، بیان داشت: امام صادق(ع) در این راستا می فرماید باید دریای دل خود جستجو کنیم و ببینیم در این دریا چه چیزی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خودشناسی زمینه ساز دستیابی به رحمت و معرفت الهی است، تصریح کرد: در دلی که زمین و مادیات جای دارد ارزشی ندارد که همواره باید تلاش کنیم تا خودشناسی ارزنده ای نسبت به خود داشته باشیم که اثرات گرانقدری برای انسان خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با تاکید بر این که هرکس به هر مسیر و آرمانی می رود به همان اندازه اجر و قرب دارد، خاطرنشان کرد: در سرای هستی نباید به دنبال امور کم ارزش نباشیم بلکه باید در تلاش باشیم تا مقصد و مقصود خود را به دنبال امور ارزنده و شایسته ببریم.

 

وی، تصریح کرد: خداوند منان نور محض است و از نور جز نور بیرون نمی آید و تاریکی و ظلمت دورن انسان به سبب کوتاهی خود او است که به طرق مختلف تجلی پیدا می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که قرآن و عترت یک نعمت معمولی نبوده بلکه منتی است که به ما عرضه شده است، بیان داشت: در قیاس با قرآن و عترت، نعمت های عادی و معمولی اصلا نعمتی نیست.

 

حجت الاسلام اردشیرلاریجانی با تاکید بر این که روز قیامت روز سؤوال استیضاحی است که از همه ما توضیح خواسته می شود، ادامه داد: بصر به ما داده شده است که باید تلاش کنیم تا به وسیله آن به بصیرت دست پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به این که سرمایه های بسیاری در اختیار ما قرار دارد ولی آن ها را به کار نمی اندازیم، بیان داشت: همه تلاش ما باید در زندگی بر این محور بوده که عالمانه و عاملانه در خدمت قرآن کریم باشیم که ثمرات ارزنده آن در زندگی انسان بسیار ارزشمند اسات.

 

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حرکت در مسیر تعالیم قرآنی زندگی انسان را در مسیر والایی قرار می دهد، خاطرنشان کرد: انسان باید همواره در تلاش باشد تا با استعانت از تعالیم والای قرآنی و معارف گرانقدر آن برنامه های زندگی خود را پیش ببرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات