۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۲۰۶۰
نایب ریس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

عزل و نصب های صورت گرفته در وزارت علوم دانشگاه را به جولانگاه سیاسی تبدیل می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران دانشگاه‏ها و مراکز علمی کشور نباید زمینه را در دانشگاه‏ها به صورتی فراهم کنند که دانشگاه‏ها جایی برای جولان سیاسی جریان‏های حزبی و جناحی تبدیل شود چرا که یکی از آفات آن سقوط پیشرفت علمی کشور است.
محمد اسماعيل کوثري
محمد اسماعیل کوثری نایب ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‏که مسؤولان نباید نسبت به مسأله پیشرفت علمی کشور بی تفاوت باشند، گفت: دانشگاه‏ها نباید به بیراهه بروند و خود را درگیر مسائل سیاسی کنند چرا که اگر غفلت کنند مانع رشد علمی کشور خواهند شد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع اساتید دانشگاه‏ها ابراز داشت: متاسفانه مسؤولان ما نسبت به مسأله پشرفت علمی کشور کمتر از غربی‏ها به آن پرداختند و آن را تایید کردند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری بر این مسأله داشتند که نباید غفلت کنیم و دانشگاه‏ها را به انحراف بکشانیم تا مانع پیشرفت شود؛ بلکه باید توجه خاصی دانشگاه‏ها داشته باشیم که این پیشرفت سرعت پیدا کند چرا که سبب قدرتمند شدن کشور خواهد بود.
کوثری عامل شتاب گیری در پیشرفت علمی کشور را حساسیت به موقع مسؤولان در این زمینه دانست و اظهار داشت: مسؤولان دانشگاه‏ها و دست اندرکاران ارشد وزارت علوم باید نسبت به توانمندی دانشگاه‏ها و کسانی که دارای توان علمی هستند عکس‏العمل نشان دهند و راه را برای پیشرفت آنها باز کنند.
نایب ریس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مدیران دانشگاه‏ها و مراکز علمی کشور نباید زمینه را در دانشگاه‏ها به صورتی فراهم کنند که دانشگاه‏ها جایی برای جولان سیاسی جریان‏های حزبی و جناحی تبدیل شود چرا که یکی از آفات آن سقوط پیشرفت علمی کشور است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عزل و نصب‏هایی که در وزارت علوم صورت گرفته را بسیار مضر دانست و گفت: یکی از دلایل پیشرفت و سرعت بخشیدن به حرکت علمی کشور این است که مسؤولانی در وزارت علوم و دانشگاه‏ها بکار گفته شوند که متخصص و حساس به این نوع مسائل و از سویی دیگر مشوق مجموعه اساتید و دانشجویان باشند.
وی در پایان با بیان این‏که بعضی از مسؤولان نظام مقدس جمهوری اسلامی چشم‏هایشان را بر پیشرفت‏های علمی و نظامی کشور بسته‏اند، ابراز داشت: آنها فقط پیشرفت را برای غربی‏ها می‏دانند و فکر می‏کنند که فقط غربی‏ها می‏توانند پیشرفت کنند در صورتی که اگر کمی تحقیق کنند متوجه خواهند شد که این توانمندی در درون همه اساتید و دانشجویان ما نهفته است./922/ت302/ج

 

ارسال نظرات