۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۲۱۲۱۳۰
عضو جامعه مدرسین:

دانشگاه نباید محل تبیین اندیشه افراد غرب‌زده باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که نباید به بهانه اعتدال فضای دانشگاه و محیط علمی کشور را بهم زد، گفت: دانشگاه نباید محل جولان کسانی باشد که نحوه تفکر و اندیشه آنان با مبانی اسلامی و انقلابی در تضاد است.
1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين 1/ حجت الاسلام و المسلمين محمود عبداللهي  عضو جامعه مدرسين

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی عضو جامعه مدرسین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اساتید دانشگاه تاکید کرد: رشد علمی و تعالی جامعه در پرتو یکپارچگی و امنیت اجتماعی است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که محیط های علمی عرصه وحدت است، گفت: وقتی گروه های مختلف بخواهند محیط های علمی و دانشگاهی را جولانگاه خود قرار دهند و حرکت های خاص خود را داشته باشند امنیت و یکپارچگی را از بین می برد و با زمینه رشد تضاد دارد.

 

عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: اگر می خواهیم رشد و تعالی وجود داشته باشد نباید گروهایی تحت عناوین مختلف از جمله اعتدال فضای علمی و دانشگاهی کشور را بهم بزنند و هشدار رهبر معظم انقلاب می تواند این جهت را هم شامل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کرده اند که نظام ما باید در عرصه های مختلف، فرهنگی و اجتماعی دارای اقتدار باشد و پیشرفت علمی نیز مقدمه تعالی در این عرصه ها است.

 

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: البته نکته اساسی تر این است که رشد علمی باید در خدمت تعالی و معنویت و بر پایه مبانی الهی و اسلامی باشد.

 

وی هشدار رهبر معظم انقلاب را بسیار بجا و مهم عنوان کرد و بیان داشت: دانشگاه های ما نباید جولانگاه افکار افراد غرب زده و کسانی باشد که نحوه تفکر و اندیشه آنان با مبانی اسلامی و انقلابی در تضاد است.



حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب می تواند مسیر رشد و پیشرفت علمی کشور را روشن کند،‌ یادآورشد: مسؤولان و دست اندرکاران دانشگاهی اگر در مقام تحقق بخشی به این رهنمودها باشد عملی شدن اقتدار و رشد علمی کشور را ضمانت می کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات