۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۱۲۲۴۹
در قالب طرح فلاح؛

روحانیان مبلغ به مراکز عشایری خراسان شمالی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی گفت: طرح فلاح با هدف تقویت مسائل دینی و پاسخ گویی به سؤالات شرعی عشایر استان با اعزام روحانیان مبلغ به مراکز عشایر خراسان شمالی اجرا می شود.
اعزام مبلغ، تبليغ

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، به تشریح برنامه های در حال اجرای این ستاد در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، اجرای طرح های آموزشی و فرهنگی برای جوامع هدف خاص و نیز اجرای طرح توانمندسازی مذهبی بانوان از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ماه رمضان امسال به شمار می روند.

 

وی اجرای طرح های فلاح و منهاج را از جمله برنامه های ستاد اقامه نماز استان در این ماه ذکر و اضافه کرد: طرح فلاح با هدف تقویت مسائل دینی و پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی جامعه عشایری خراسان شمالی با مشارکت روحانیان و طلاب استان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر اظهار داشت: با توجه به این که عشایر همواره در حال جابجایی و نقل مکان بوده و مسجد و مرکزی خاص برای تجمع ندارند و به همین دلیل نیز در رابطه با مسائل دینی و شرعی اشکالات و سؤالات فراوانی دارند؛ طرح فلاح برای جبران این نقیصه اجرا خواهد شد.

 

به گفته وی در این طرح روحانیان مبلغ و طلاب استان خراسان شمالی با همکاری و هماهنگی اداره کل امور عشایری استان به مراکز اتراق عشایر اعزام شده و با استقرار در این محل ها فعالیت هایی نظیر پاسخ گویی به سؤالات دینی و شرعی عشایر، تبلیغ چهره به چهره، تصحیح قرائت نماز، آشنا کردن عشایر با آثار و احکام نماز و ترغیب و تشویق مردم به اقامه نماز را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام احمدی فر که خود پیش از انتصاب به عنوان رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در شهریور ماه سال 92، جزء روحانیان طرح هجرت در لارستان استان فارس بود؛ همچنین اجرای طرح منهاج را از دیگر برنامه های این ستاد در ماه رمضان اعلام و اظهار کرد: در این طرح نیز با مشارکت روحانیان مبلغ جلسات دینی تخصصی برای اصناف استان خراسان شمالی برگزار می شود تا آنها با احکام و قوانین اسلامی مربوط به امور صنفی، خرید و فروش و حرام و حلال آشنا شوند.

 

به گفته وی برگزاری سلسله نشست هایی با اصناف در موضوع نماز و اشاعه فرهنگ نماز اول وقت و جماعت، آشنایی صنوف با مفاهیم نماز، توانمند سازی مسؤولان صنوف در جهت ترغیب و تشویق بازاریان و کسبه در اقامه نماز اول وقت و جماعت، ایجاد الگوی مناسب سبک زندگی اسلامی با توجه به نماز و جذب و ساماندهی نیروهای کارآمد در بین بازاریان از جمله برنامه ها و اهداف اجرای طرح منهاج در بین اصناف خراسان محسوب می شوند که همزمان با ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام احمدی فر در ادامه تلاش برای برپایی نماز جماعت در مراکز تجمعی مردم را از دیگر برنامه های ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در ماه مبارک رمضان دانست و افزود: با توجه به استقبال زیاد مردم از تفرجگاه ها در شب های ماه مبارک رمضان؛ برنامه اقامه نماز مغرب و عشاء در این مراکز تجمعی در دو نوبت از ابتدای این ماه آغاز شده به گونه ای که اکنون نماز مغرب و عشاء به صورت جماعت در بوستان شهربازی بجنورد در دو نوبت هنگام اذان مغرب و ساعت 21 و 30 دقیقه برگزار می شود.

 

به گفته وی در این زمینه در محل بوستان ملی بش قارداش بجنورد نیز طرح های آموزشی و فرهنگی برای جمعیت هدف گردشگران و مسافران با عاملیت ستاد اقامه نماز استان برگزار می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی همچنین برگزاری طرح های توانمندسازی دینی و مذهبی بانوان در ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه های این ستاد برشمرد و افزود: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان با مشارکت مبلغه هایی از حوزه های علمیه خواهران در فرهنگسراهای استان شروع شده و تا پایان این ماه ادامه دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات