۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۶
کد خبر: ۲۱۲۷۵۳
مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان:

انقلاب اسلامی ایران بر پایه فرهنگ اسلامی و دینی استوار است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان گفت: انقلاب اسلامی از ابتدا یک انقلاب فرهنگی بود و در ادامه نیز باید تمامی مولفه های یک انقلاب فرهنگی را داشته باشد و ماهیت فرهنگی خود را در زیر چتر فرهنگ حفظ نماید.
حجت الاسلام علي باغستاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام علی باغستانی مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان شامگاه پنجشنبه در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی شهرستان کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان گفت: مهم ترین ابزاری که در شکل گیری هر جامعه ای دخالت مستقیم دارد فرهنگ است و انقلاب اسلامی ایران نیز بر پایه فرهنگ اسلامی و دینی استوار است.

 

وی، یکی از مهم ترین اقدامات مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان را واگذاری برنامه های فرهنگی به کانون های فرهنگی و خروج از تصدی گری ها در امور فرهنگی اعلام کرد و یادآورشد: با واگذاری برنامه های فرهنگی به کانون های فرهنگی باعث شد تا کانون های فرهنگی شهرستان کاشان با تدوین برنامه ها و برنامه ریز اصولی امروز جلوتر از برنامه های اعلام شده حرکت کنند.

 

حجت الاسلام باغستانی یادآورشد: در حال حاضر یکصد کانون فرهنگی از 258 کانون فرهنگی شهرستان کاشان مستقیما با مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی این شهرستان در ارتباط مستقیم هستند.

 

وی با اشاره به این که از 258 کانون فرهنگی شهرستان حدود 60 کانون تخصصی در زمینه های مهدویت، غدیر، قرآنی و  ورزشی، فعالیت دارند افزود: در این کانون ها نزدیک به 180 مربی دارای مدرک و کد، تحت پوشش موسسه فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام باغستانی از آموزش تربیت مربی قرآنی برای کانون های فرهنگی با استفاده از اساتید مجرب کشوری خبرداد و گفت: این طرح که از دو سال قبل آغاز شده است در سال جاری با سبک جدید دنبال خواهد شد.

 

وی، برگزاری همایش نقاشی قرآن، نسیم قدر در شب های ماه مبارک رمضان، طرح نهج البلاغه خوانی، کمک به یادواره شهدا و مشارکت در برنامه های دفاع مقدس، برنامه سبک زندگی باالگوبرداری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و انطباق آن با قرآن و نهج البلاغه، آیات موضوعی و مسابقه پرتو نور احکام را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای کانون های فرهنگی شهرستان کاشان اعلام کرد.

 

مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان از کارآفرینی در کانون های فرهنگی این شهرستان به عنوان یکی از اقدامات تأثیرگذار در اشتغال جوانان نام برد و یادآورشد: نوجوانان و جوانان با ورود در این طرح طی 48 ساعت موفق به اشتغال می شوند که از ابتدای این طرح تاکنون 13 نفر اشتغالزایی داشته است.

 

حجت السلام باغستانی، آموزش های رباتیک، تئاتر، سرود و... را از دیگر اقدامات و برنامه های موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تشکیل حلقه های سیاسی و حلقه های مطهر ویژه بانوان از دیگر برنامه های مؤسسه است که تاکنون 27 حلقه مطهر بانوان تشکیل شده است.

 

وی با انتقاد از برخی فعالیت های موازی در شهرستان کاشان گفت: بهترین راه کار برای پرهیز از برخی موازی کاری ها توجه به جلسات سنتی است که استقبال خوبی از آن شده است.

 

مدیر عامل مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان همچنین استفاده از روحانیت متخصص در امور مهدویت کانون های فرهنگی شهرستان کاشان را یکی از اقدامات مهم این موسسه اعلام کرد.

 

حجت الاسلام باغستانی  عدم همکاری بین کانون های فرهنگی، موازی کاری، عدم برنامه های مبتکرانه، عدم ارتباط کانون ها با یکدیگر، عدم آشنایی با مسائل روز کشور، فعالیت های تکراری، عدم تخصص در امور فرهنگی و عدم اتاق فکر درکانون های فرهنگی را از آسیب های پیش رو اعلام کرد.

 

وی همچنین، عدم استفاده از مربیان متخصص، نداشتن برنامه مدون، عدم ارتباط خانواده ها با کانون های فرهنگی، عدم توجه به هزینه در امور فرهنگی و عدم ارتباط با آموزش و پرورش را از دیگر آسیب ها و چالش های پیش روی کانون های فرهنگی کاشان نام برد.

 

در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی شهرستان کاشان با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، سردار دقیقی، هیأت امنا و هیأت موسسه کانوهای هم اندیشی و مدیران مسؤول کانون های فرهنگی کاشان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان همراه با ضیافت افطاری برگزارشد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات