۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۲۱۲۸۵۴
سلسله مباحث زیارت جامعه کبیره(13):

آیت الله موسوی جزایری: ائمه اطهار ستون های توحید خداوند در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که ائمه اطهار ستون های توحید خداوند در جامعه هستند، گفت: اگر ائمه اطهار نبودند، توحید خداوند برای مردم قابل فهم و درک نبود.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، سحرگاه شنبه، بیست و یکم تیر ماه، در سیزدهمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که به مناسبت ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز خوزستان پخش شد، با اشاره به عبارت «وَتَرَاجِمَةً لِوَحْیِهِ وَأَرْکَانا لِتَوْحِیدِهِ وَشُهَدَاءَ عَلَى خَلْقِهِ وَأَعْلاما لِعِبَادِهِ وَمَنَارا فِی بِلادِهِ وَأَدِلاءَ عَلَى صِرَاطِهِ عَصَمَکُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ وَآمَنَکُمْ مِنَ الْفِتَنِ وَ طَهَّرَکُمْ مِنَ الدَّنَسِ وَأَذْهَبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ وَطَهَّرَکُمْ تَطْهِیرا» اظهار داشت: ائمه اطهار ستون های توحید خداوند در جامعه هستند.

امام جمعه اهواز با بیان این که توحید مشتمل بر 4 قسم صفات، ذات، افعال و عبادی است، گفت: اگر ائمه اطهار نبودند، توحید خداوند برای مردم قابل فهم و درک نبود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه تصریح کرد: امام باقر(ع) در حدیثی می فرماید که «ما ائمه اطهار بودیم که عبادت صحیح خدا را به مردم یاد دادیم و می توانیم معرفت الله را نیز یاد دهیم و ما هستیم که اساس توحید را بنا نهاده و مردم را با آن آشنا کردیم».

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به وجود روایات توحیدی و عقایدی در کتاب اصول کافی اظهار داشت: بحث هایی همچون قضا و قدر، جبر و تفویض و چنین بحث های مشکلی در این کتاب آمده است که این ها از سوی ائمه اطهار مطرح شده اند و اگر ائمه نبودند شاید هیچ انسان دیگری نمی توانست به آن پاسخ دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ادعیه وارده از سوی ائمه اطهار قرآن ساعد نام دارند، گفت: این دعاهایی که می خوانیم از زمین به آسمان صعود می کند.

امام جمعه اهواز با بیان این که ادعیه درس های بزرگی از معارف الهی هستند، اظهار داشت: مردم تنها نباید به قرائت دعا اکتفا کنند بلکه باید در معانی آن ها تدبر و تفکر کنند.

وی با بیان این که دعای جوشن کبیر مشتمل بر 100 آیه و هر آیه شامل 10 نام از نام های الهی است، گفت: این ها معارف الهی و مضامین برجسته است که هر کدام نیاز به تفسیر و شرح دارد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به فرازی از دعای صباح که از سوی امیرمؤمنان(ع) قرائت شده است، گفت: هر کدام از فرازهای این دعا نیاز به تفسیر دارد که تفسیر آن ها تنها از عهده ائمه بر می آید.

امام جمعه اهواز با تأکید بر اهمیت قرائت روزانه یک حدیث از اصول کافی از سوی مردم و دانشجویان خاطرنشان کرد: هر کدام از ادعیه این کتاب شریف سبب فزونی علم انسان می شود./9464/پ202/ب2

ارسال نظرات