۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۱۲۹۳۶

تظاهرات ضد صهیونیستی در آفریقای جنوبی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پایتخت آفریقای جنوبی و چند شهر دیگر آن دیروز جمعه شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه بود.
افزيقا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهرهای مختلف آفریقای جنوبی هم دیروز جمعه شاهد تظاهرات در محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بود.

 

در پریتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی صدها تن از شهروندان در مقابل ساختمان وزارت روابط و همکاری های بین الملل با در دست داشتن پرچم های فلسطینی برای اعلام همبستگی با مردم بی دفاع غزه تجمع کردند.

 

تظاهرات کنندگان خشمگین از دولت آفریقای جنوبی خواستند تا «آرثر لینک»، سفیر رژیم صهیونیستی را از پریتوریا اخراج کرده و «سیسا نگومبانی»، سفیر آفریقای جنوبی را از تل آویو فراخواند.

 

پلاکاردهایی هم در دست تظاهرات‌کنندگان بود که بر روی آن رژیم صهیونیستی را نماد رژیم آپارتاید سابق در آفریقای جنوبی خوانده بودند.

 

زویلینزیما واوی، رییس اتحادیه‌های کارگری در آفریقای جنوبی طی نطقی در این تجمع از مقامات کشورش خواست تحرک جدی برای توقف فوری جنایات اسرائیل علیه غزه صورت بدهند.

 

شهر «کیپ تاون» در جنوب آفریقای جنوبی هم دیروز شاهد تظاهرات باشکوهی در اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

 

تظاهرات کنندگان ضمن محکوم کردن تجاوز اسرائیل علیه غزه شعار می دادند:«اقدامی کنید بیانیه‌ها در محکومیت تجاوز اسرائیل کفایت نمی‌کند»

 

شهر دوربان آفریقای جنوبی هم شاهد تظاهرات مشابه در حمایت از مردم غزه بود.

 

جمهوری آفریقای جنوبی و احزاب سیاسی و نهادهای جامعه مدنی در این کشور تجاوز اسرائیل علیه غزه را که با کشته شدن دستکم 120 تن و زخمی شدن 800 تن دیگر همراه بوده محکوم کرده‌اند./982/ب102/د

ارسال نظرات