۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۱۳۰۴۰
کارشناس و مبلغ حوزوی:

خودشناسی مهم‌ترین گمشده انسان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی گفت: انسان باید سعی کند در فضای عشق و صفا و یگانگی حق بیراهه نرود و به پاکی و صفای خداوند برسد و برای رسیدن به این منظور باید خودشناسی کند، دعای ابوحمزه این خودشناسی را به انسان می‌دهد.
خودشناسی مهم‌ترین گمشده انسان است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسن صدیقین، کارشناس و مبلغ حوزوی، یکشنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد درب کوشک گفت: شیطان می‌خواهد انسان را مغرور و غره کند، نباید به باورهای دینی‌ای که داریم مغرور شویم و باید به خداوند از تسلط شیطان بر خود پناه ببریم.

وی افزود: انسان باید سعی کند در فضای عشق و صفا و یگانگی حق بیراهه نرود و به پاکی و صفای خداوند برسد و برای رسیدن به این منظور باید خودشناسی کند، دعای ابوحمزه این خودشناسی را به انسان می‌دهد.

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این فراز از دعای ابوحمزه که «بل لثقتی بکرمک و سکونی إلی صدق وعدک» خاطرنشان کرد: در این فراز از دعای ابوحمزه به خداوند می‌گوییم خدایا تو به من وعده دادی و من به کرم تو اعتماد دارم.

حجت‌الاسلام صدیقین گفت: خداوند در سوره مبارکه علق می‌فرماید «اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ» یعنی صفت کرم را به خداوند نسبت داده است، باید به کرم خداوند اعتقاد و اعتماد کامل داشته باشیم، انسان هر چه ظرف وجودی‌اش بیشتر باشد، این اعتقاد و اعتماد نیز بیشتر است.

وی با اشاره به آیه «سَلَامٌ هِیَ حَتَّىٰ مَطْلَعِ الْفَجْرِ» خاطرنشان کرد: حاصل ماه رمضان شب قدر است و حاصل شب قدر سلام خداوند است که به طور ویژه به بندگانش فرستاده می‌شود، خداوند زیباساز عالم است و در دل بندگانش نور هدایت را روشن می‌کند.

کارشناس و مبلغ حوزوی اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید «إن هذه القلوب أوعیة فخیرها أوعاها»، یعنی این قلب‌ها همچون ظرف است، پس بهترین آن وسیع‌ترین آن است، هر چه قلب و ظرف وجودی انسان بیشتر باشد، اعتقاد بیشتری می‌یابد که خداوند او را دوست دارد.

وی گفت: باید کرم خداوند را در سر تا پای زندگی ببینیم و به نعمت‌های الهی نگاه کنیم و به این امر توجه کنیم که خداوند ما را دوست دارد،‌ خداوند با نعمت‌های خودش مهربانی‌اش را به ما نشان داده است، انسان باید خودش را بیابد زیرا بزرگ‌ترین گمشده انسان خودش است.

حجت‌الاسلام صدیقین ابراز کرد: باران یکی از نعمت‌های خداوند است، خداوند در قرآن در سوره طارق باران را ذکر کرده است «وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْعِ» و سوگند به آسمان باران‌دار، باران نماد و نشانه برکت خداوند است، باران رحمت خداوند به مکان‌های مختلف حرکت می‌کند و رحمت او را جا به جا می‌کنند.

وی ادامه داد: دفع بی‌آبی از اثرات دیگر باران است، باران است که خشکی‌ها را می‌زداید، یکی دیگر از اثرات و برکات باران ایجاد صفا و پاکی است، هنگامی که در جایی باران می‌آید، صفا و صمیمیت را به ارمغان می‌آورد، مانند آب و جارو کردن که آن کار نیز هم این صفا و یکرنگی را به همراه دارد./914/پ202/ب

ارسال نظرات