۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۱۳۴۹۶
استاد حوزه و دانشگاه:

اعتدال راه رسیدن به صراط مستقیم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که نخستین راه رسیدن به صراط مستقیم اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است، گفت: اعتدال نه تنها یک مسأله سیاسی بلکه یک مسأله عبادی و دینی است و نباید صرفا سیاسی به اعتدال نگاه شود.
حجت الاسلام داستانپور استاد و پژوهشگر حوزه علميه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد داستانپور، استاد حوزه و دانشگاه بامداد امروز در جمع هیأت فداییان حسین(ع) اصفهان، زندگی امام علی(ع) را از ابتدا تا انتها در مسیر دستیابی به فلاح و رستگاری توصیف کرد و افزود: امیر مؤمنان لحظه تولد پیام قد افلح المؤمنون را با خود آوردند و لحظه شهادت نیز رستگاری آخرین جمله امام علی است و طول زندگی حضرت علی برپایه فلاح و رستگاری بوده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: مهلت زندگی انسان بسیار ناچیز و کم است، زندگی امام علی(ع) همواره با دغدغه فلاح و رستگاری همراه بود و این نشانگر این است که باید به گونه‌ای برای زندگی خود برنامه ریزی کرد که به صراط مستقیم و رستگاری رسید، اهدنا الصراط المستقیم دعایی است که به واسطه نماز بر ما واجب شده است و این بیانگر اهمیت رسیدن به صراط مستقیم است که منجر به رستگاری می شود.

 

حجت الاسلام داستانپور ضمن تأکید بر شناخت حقیقت برای رسیدن به رستگاری، گفت: انسان باید حقیقت را بشناسد وگرنه طول عمر خود را به دنبال سراب می رود، نخستین راه رسیدن به صراط مستقیم اعتدال و پرهیز از افراط و تفریط است، اعتدال نه تنها یک مسأله سیاسی بلکه یک مسأله عبادی و دینی است و نباید صرفا سیاسی به اعتدال نگاه شود.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بزرگترین بیعت تاریخ با امام علی(ع) صورت گرفت اما در نهایت بیعت کنندگان عهد شکنی کردند و بیعت خود را فراموش کردند و علت این مسأله نداشتن فهم و بصیرت است، نداشتن بصیرت و فهم صحیح انسان را از راه حق بازمی‌دارد و موجب انحراف انسان از صراط مستقیم می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه افراط و تفریط در دین بسیار شایع است اظهار کرد: بزرگترین فتنه ها و مشکلاتی که در جامعه اسلامی رخ داده است زیر سر افراد جاهل مذهبی بوده است که در رفتار خود دچار افراط و تفریط شده و موجب شده اند که اتفاقاتی ناگوار در جهان اسلام رخ دهد.

 

حجت الاسلام داستانپور خاطر نشان کرد: عده ای تنها به محبت ائمه کفایت می کنند و عده ای دیگر تنها عبادت را برای رسیدن به سعادت کافی می دانند و هردو مسأله نشانگر افراط و تفریط است، تقوا مهمترین مسأله ای است که انسان باید دغدغه آن را داشته باشد و باید مراقبت کند دچار تضاد اعتقادی نشود./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات