۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۱۳۵۱۲
نماینده مردم تبریز:

سران عرب بزرگ ترین خیانت را در قبال فلسطین داشته و دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در نوار غزه گفت: سران کشورهای عربی که همواره بر طبل احساسات ناسیونالیسی عربی خود می کوبند، نیز این روزها مردم ستمدیده غزه را فراموش کرده اند و سکوت اختیار می کنند.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي


محمد اسماعیل سعیدی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی بویژه شورای امنیت در قبال جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین و نوار غزه اظهار داشت: امروزه این‌گونه سازمان‌ها تبدیل به ابزاری برای اعمال جنایات رژیم صهیونیستی شده اند.


وی هدف از تشکیل سازمان‌های بین المللی را برقراری صلح، حفظ حقوق بشر و جلوگیری از وقوع جنگ و حمایت از مظلوم دانست و خاطرنشان کرد: این جنایات در مقابل دیدگان میلیون ها انسان آزاده و حق‌طلب صورت می گیرد و سران کشورهای غربی و حتی عربی واکنشی مؤثر در برابر آن ندارند.


سعیدی با اشاره به این‌که سران کشورهای عرب مرتجع منطقه‌ای نیز بزرگترین خیانت ها را در قبال مردم مظلوم فلسطین داشته اند، گفت: سران کشورهای عربی که همواره بر طبل احساسات ناسیونالیسی عربی خود می کوبند، نیز این روزها مردم ستمدیده غزه را فراموش کرده اند و سکوت اختیار می کنند.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که زنان و کودکانی که در غزه به خاک و خون کشیده می شوند عرب و اهل سنت هستند، تصریح کرد: با این حال تنها حامی و مدافع سرسخت ملت و آرمان فلسطین جمهوری اسلامی ایران و نظام ولایی ما است، مسأله ای که کشورهای عربی دل خوشی از این اقدامات ندارند.


وی با انتقاد از عدم واکنس مناسب، قاطع و سریع سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی در قبال حملات بی‌رحمانه و وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوار غزه خاطرنشان کرد: سازمان های بین المللی بی خاصیت و بازیچه دست نظام سلطه برای گسترش استبداد و استعمار در سراسر جهان هستند.


سعیدی روز قدس امسال را بهترین فرصت برای محکومیت جنایات رژیم جلاد و اشغالگر فلسطین دانست و گفت: مادامی که امت اسلامی با هم متحد نشده است، ضربه مهلکی به پیکره رژیم صهیونیستی وارد نخواهد شد، سمت و سوی سیاست ها و توطئه های غرب و اسرائیل نیز همواره به سمت تفرقه و جنگ افروزی میان مسلمانان بوده است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر حضور حداکثری مردم در راهپیمایی روز قدس افزود: نباید ملت ها نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی تفاوت باشند، فریاد های « مرگ بر اسرائیل » واهمه ای سنگین و بزرگ بر پیکره پوشالی این رژیم جعلی خواهد انداخت./935/ت302/ج

ارسال نظرات