۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۱۳۶۸۶
رییس حوزه علمیه آیت الله یثربی:

امیر مؤمنان معجزه رسالت رسول خاتم است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه عملیه آیت الله یثربی، گفت: اگر در مجالس ویژگی های امیرمومنان(ع) تبیین نشود و اگر چنانچه این مجالس تعطیل و این معارف نشر نشود اساس مکتب و ارکان دین متزلزل می شود.
امیر مؤمنان معجزه رسالت رسول خاتم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله سید محمد یثربی رییس حوزه علمیه آیت الله یثربی بعد از ظهر امروز در مراسم سوگواری شهادت امیرمومنان(ع) در مسجد حبیب ابن موسی(ع) این شهرستان با تسلیت شهادت علی(ع) گفت: امیرالمومنین(ع) معجزه رسالت رسول خاتم است و به تعبیری مهمی از او در در قرآن است که پیامبر حق پدری بر مردم دارد و او رسول خدا است و افزون بر مقام رسالت مقام خاتمیت انبیای الهی را نیز دارد.

 

وی با اشاره به این که امیرمومنان(ع) هنوز هم برای ما ناشناخته باقی مانده است گفت: این که من و شما و نسل های گذشته و نسل های آینده امیرمومنان علی(ع) را دوست داریم و دوست خواهند داشت اما آیا این دوست داشتن کافی است از این رو باید به چنین مجالسی برویم که یکی از ویژگی های آن تبیین شناخت از امیرالمومنین(ع) است.

 

آیت الله یثربی همچنین با اشاره به زمان و مکان حساس مبعوث شدن پیامبران الهی گفت: حضرت موسی در بابل و در مصر مرکز مدنیت دنیا به پیامبری مبعوث شد و حضرت عیسی نیز از سوی مردم خطه بابل دعوت شد و در این خطه به پیامبری مبعوث شد.

 

وی افزود: اما رسول اکرم(ص) در شوره زار ترین سرزمینی که در عالم است و به تعبیر علی(ع) که مولود آنجا است کوهستانی داغ و شوره زار و خشک، با بدترین غذاها و آلوده ترین آب های آشامیدنی و در جایی که زنان آن موقع وضع حمل گودالی را حفر و نوزاد خود را در آن به دنیا می آوردند اگر پسر بود با خود می بردند و اگر دختر بود همانجا خاک روی آن می ریختند و می رفتند در چنین شرایط و مکانی به پیامبری مبعوث شد.

 

به گفته وی، مردم در سرزمینی که پیامبراکرم(ص) به پیامبری مبعوث شد دارای آرا و افکاری گوناگونی بودند که هیچ پایه و اساس عقلانیتی نداشت و مردمی که در این سرزمین زندگی می کردند ذره ای انسانیت نداشتند.

 

آیت الله یثربی یادآور شد: در چنین شوره زاری که همه چیز در نهایت پستی است یکی ظهور می کند و امیرمومنان(ع) را پرورش می دهد که عطر وجودش شامه همه انسانیت را می نوازد و چشم انسانیت را در طول تاریخ بشریت مبهوت می کند آن هم گلی که دوست و دشمن دست به دست هم داده اند تا نگذارند عطر او جلوه گر شود.

 

وی افزود: در این شوره زار که سنگ و چوب و اشیاء را خدا توصیف می کردند حضرت محمد ختمی مرتبط به پیامبری مبعوث می شود و چنین فرزندی را پرورش می دهد که امروز اگر تمام اندیشمندان و علمای دنیا بخواهند برخی از زوایای خداوند را در باره امیرمومنان بیان کنند از بیان آن عاجز خواهند بود.

 

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که حکومت برای علی(ع) یک اصل نبود یادآور شد: علی(ع) نشان داد حکومت علی مبتنی بر چه چیزی است یعنی اگر همه آنچه در زیر آسمان ها است اگر به علی ببخشند و در عوض آن به من بگویند دانه جوی را از دهان موری بگیراین کار را نخواهم کرد.

 

آیت الله یثربی افزود: امیرمومنان علی(ع) ثابت کرده است دنیا برایش از برگ درختی بر دهان ملخی بی ارزش تر است و برای او بی خردی و لذت های دنیا و زینت های دنیا محال است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات