۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۷۷۶
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی:

نظم مهم‌ترین خصلت فراموش شده در میان جامعه روحانیت و طلاب جوان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که طلاب باید در مقایسه با سایر اقشار به نظم فردی و اجتماعی پایبندی بیشتری داشته باشند، گفت: نظم مهم ترین خصلت حسنه فراموش شده در میان جامعه روحانیت و طلاب جوان در استان است.
مسئول بسيج طلاب خراسان جنوبي

حجت الاسلام محمد رضا توکلی مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با بیان این که متاسفانه امروزه بعضی از طلاب جوان به مسأله نظم بی توجه بوده و به صورت مرتب در مراسم های مختلف شرکت نمی کنند، گفت: مهم ترین خصلت یک طلبه که مبلغ دین در میان مردم و مروج فرهنگ اهل بیت در جامعه است رعایت نظم و وقت شناسی است و طلبه ای که نسبت به این موضوع بی توجه باشد موجب دلزدگی و ناراحتی مردم از قشر طلبه و روحانی می شود.

 

وی با بیان این که نظم و وقت شناسی مهم ترین صفت حسنه برای یک امام جماعت است، ابراز کرد: متاسفانه بعضی از طلاب و روحانیان نسبت به خصلت حسنه نظم و وقت شناسی بی توجه بوده و فعالیت های خود را با نظم و وقت شناسی دقیق انجام نمی دهند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان خراسان جنوبی با بیان این که لباس روحانیت دارای اقتضائات و الزاماتی است که باید به آن ملتزم بود، گفت: وقتی کسی ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شود دیگر نباید آن را از تن درآورد؛ اگر طلبه‌ها با لباس روحانیت در مجامع عمومی حاضر شوند این موضوع در ترویج فرهنگ دینی در جامعه نقش موثری دارد.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیت با بیان این که طلبه باید در همه مجامع از لباس روحانیت استفاده کنند، گفت: البته استفاده همیشگی از لباس روحانیت دارای شرایطی است و طلاب هنگام پوشیدن لباس روحانیت در مجامع عمومی باید مراقب رفتار خود باشند تا خدایی نکرده کاری انجام ندهند که با رفتار آنها آموزه های دین و لباس روحانیت زیر سوال برود و باید سعی کنند به هیچ وجه از موقعیت و لباس خود سو استفاده شخص نداشته باشند زیرا استفاده از مقام، موقعیت و لباس روحانیت موجب بدبینی مردم نسبت به دین می شود.

 

وی با اشاره برنامه‌های بسیج طلاب برای رفع این نواقص، اظهار کرد: برگزاری کلاس های اخلاق و تبیین رسالت طلاب و ورحانیت در جامعه و شرایط استفاده از لباس روحانیت و تبیین اهمیت وقت شناسی از مهم ترین برنامه های بسیج طلاب برای رفع این مشکلات در میان قشر طلبه و روحانی جوان در استان است.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خراسان جنوبی  برای کاهش آسیب های اجتماعی در میان این قشر، تربیت ویژه طلاب براساس اصول اسلامی در مدارس علمیه را از راهکاری مهم عنوان کرد و گفت: مدیران مدارس علمیه باید در زمینه تربیت طلاب و ترویج اصول اخلاق اسلامی در میان آنها توجه ویژه ای داشته باشند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات