۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۲۱۳۸۰۰
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

شب های قدر فرصتی برای آغاز مسیر جدید زندگی در انسان باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که شب های قدر فرصتی برای آغاز مسیر جدید زندگی در انسان باشد، ادامه داد: اگر گفتند انسان در این شب ها بیدار باشد مجازی بوده و بیداری حقیقی بیداری دل و جان است که باید این کمالات را از خداوند منان بخواهیم.
حجت الاسلام مرتضي جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ، امشب در مراسم گرامی داشت و احیای شب قدر که در مسجد هدایت آمل برگزار شد با بیان این که براساس روایات هیچ شبی از شب های قدر به عظمت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیست، گفت: گرچه شب قدر مخفی است اما براساس شواهد و قرائنی که در روایات وجود دارد نزدیک ترین شب به حقیقت شب قدر همین شب بیست و سوم است.
 
وی با اشاره به این که شب قدر شب سرنوشت سال انسان است که باید توجه و اهتمام خاصی در این شب داشته باشیم، بیان داشت: در چنین شبی برنامه سالانه برای ما تدوین می شود و در شب قدر رقم خورده و تحکیم می شود.
 
مسژول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که احیا و شب زنده داری باید در این شب ها وجود داشته باشد و دل و جان خود را آگاه داشته باشیم، ادامه داد: حضرت فاطمه الزهرا(س) فرموده است محروم کسی است که از خیر شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در محرومیت باشد.
 
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شب قدر شب ولایت بوده که خداوند منان این شب را از هزار ماه برتر قرار داده است، تصریح کرد: از اموری که در این شب ها باید به آن بیشتر توجه داشت مسأله ولایت و محبت به خاندان عصمت و طهارت است.
 
حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به این که در این شب ها انسان باید با قرآن و به خصوص سوره های عنکبوت، روم ، دخان و قدر ارتباط ارزنده ای داشته باشد، گفت: سوره قدر سورهای محرک، زنده و روح افزا است که ارتباط مستمر با خدا، فرشتگان و ولی امر را تامین می کند.
 
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، افزود: در این شب باید حتی از خیال و خاطره ناثواب دوری کرده و باید روح خود را پاکیزه نگه داریم که اعمال و استغفار در شب قدر به اندازه هزار برابر پاداش و ثواب دارد.
 
مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که سلام فرشتگان در شب قدر مانند بذری است که روحی امن و ایمان برای انسان به همراه دارد، بیان داشت: باید در این شب های نورانی از خداوند منان طلب عفو و بخشایش داشته باشیم و تلاش کنیم تا مورد مغفرت حضرت حق قرار گیریم.
 
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که شب های قدر فرصتی برای آغاز مسیر جدید زندگی در انسان باشد، ادامه داد: اگر گفتند انسان در این شب ها بیدار باشد مجازی بوده و بیداری حقیقی بیداری دل و جان است که باید این کمالات را از خداوند منان بخواهیم.
 
وی، افزود: در شب قدر خدای کریم آمده است بنده خود را به رغم همه گناهان ببخشد تا او زندگی دوباره ای آغاز کرده و مسیر جدیدی برگزیند.
 
حجت الاسلام جوادی آملی در پایان، تاکید کرد: اگر شب قدر باشد و آمرزیده نشویم یک خسارت است که باید در تلاش باشیم تا بهره ای ارزنده از این شب ها داشته باشیم./1314/پ202/ب1
ارسال نظرات