۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۸۰۵
مبلغ حوزه علمیه:

نا امیدی از خدا بزرگترین گناه است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ حوزه علمیه، گفت: شب قدر دارای جایگاه و منزلتی است با این تعبیر که اگر مکانی خیلی ارزشمند و مقدس است، ارزشمندی آن برای مکان نیست بلکه به واسطه کسی است که در آن قراردارد.
حجت الاسلام و المسلمين وحيد حجتي حجت الاسلام و المسلمين وحيد حجتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام وحید حجتی مبلغ حوزه علمیه در مراسم احیای شب بیست و سوم  ماه مبارک رمضان در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: اگر یک شب به عنوان شب قدر ارزشمند می شود به این دلیل است که اتفاق و حادثه عظیم نزول قرآن با جان و قلب پیامبراکرم(ص) است.

 

وی با اشاره به این که قرآن دارای نکات و مسائلی است که اگر آن را متوجه شویم و درک کنیم به اندازه 83 سال عبادت ثواب دارد گفت: متأسفانه برخی قرآن را برای آئینه و شمعدان سفره عقد یا برای دکور منزل از آن استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام حجتی گفت: قرآن کتابی برای متقین است و متقین افرادی هستند که دغدغه دارند و اگر کسی دغدغه داشت می تواند قرآن را بفهمد و درک کند.

 

وی یادآورشد: خداوند می گوید اگر در شب قدر و در دعای جوشن کبیر هزار و یک بار اسم مرا بخوانند و عبور کنند نمی توانند با من ارتباط برقرار کنند لذا نام خدا را صدا بزنید و آن را بگیرید و درک کنید و ارتباط برقرارکنید.

 

حجت الاسلام در ادامه خداوند را روزی دهنده و هدایت گر دانست و گفت:  خداوند می گوید پای هدایت شما ایستاده ام و اگر متوجه نشوی و هرکجا کم بیاوری کمکت خواهم کرد.

 

وی افزود: اگر به خدا بگویی چه کسی برای تو عزیز است می گوید انسان، لذا شب قدر باید توبه اعتقادی کرد و اگر هنوز نتوانسته ای از چشم و هم چشمی ها بگذری برای این است که هنوز نتوانسته ای خدا را بشناسی که تا چه اندازه مهربان و بخشنده است.

 

وی با اشاره به این که خداوند هدایت، گمراه کنندگانی مانند فرعون را نیز بر عهده دارد افزود: اگر خداباوری جا بیفتد، خدا محوری نیز کشف خواهد شد، لذا خدا خیلی اسرار دارد که باید او را  بشناسیم و باورش کنیم و با او ارتباط برقرار کنیم.

 

حجت الاسلام حجتی در ادامه از نا امیدی به خدا به عنوان بزرگترین گناه نام برد و تأکید کرد: سرچشمه تمامی ناامیدی ها ابلیس است و برخی اوقات ابلیس کاری می کند که از خدا ناامید شویم.

 

وی با اشاره به این که انسان با خدایی طرف است که هم رحمت و هم غضب دارد افزود: خداوند می گوید برخی از انسان ها را گوش مالی می دهم تا به طرف من برگردند، لذا خداوند برخی اوقات مقدماتی را برای انسان ها به وجود می آورد که خدا را فراموش نکنند.

 

لازم به توضیح است مراسم شب های لیالی قدر به همت هیأت رزمندگان کاشان در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان با حضور گسترده مردم متدیّن شهرستان کاشان برگزارشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات