۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۱۳۸۲۹

«گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی» به چاپ سوم رسید

خبرگزاری رسا ـ کتاب «گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی» نوشته حسن رحیم ‌پور ازغدی از سوی دفتر نشر معارف و نشر طرح فردا به چاپ سوم رسید.
گفتگوي انتقادي

به گزارش خبرگزاری رسا، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در سال‌های دهه هفتاد، مجموعه گفتگوهایی در چندین حلقه نقد در حوزه علوم انسانی با حضور شماری از گروه‌های دانشجویی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و فضلای حوزه‌ی علمیه سازماندهی نموده‌ بود که در این گفتگوها به نقد و شالوده‌شکنی «متون کلاسیک علوم اجتماعی» و به ویژه رشته‌ جامعه‌شناسی پرداخته می‌شد. وی در این نشست‌ها متون معتبر و اصلی رشته‌ جامعه‌شناسی را از منظری فلسفی ـ دینی ارزیابی می‌نمود و با دانشجویان و اساتید این رشته‌ها به گفتگو می‌نشست.

کتاب «گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی» گزارش برخی از نشست‌های مذکور است که پس از ویرایش اینک منتشر می‌شود. این کتاب را باید نوعی خوانش منتقدانه از متون کلاسیک رشته‌ جامعه‌شناسی به شمار آورد که استاد رحیم‌پور در این اثر با نگاهی انتقادی به ارزیابی مولفه‌هایی از قبیل «رابطه علوم اجتماعی و ارزش‌ها»، «نفی ماوراء و علوم اجتماعی»، «منطق تجربه‌گرایی در علوم اجتماعی» و «جامعه‌شناسی و تعامل با قدرت» پرداخته ‌است.

چاپ سوم کتاب «گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی» با صفحه‏آرایی و طرح جلد جدید، در 148 صفحه رقعی، تیراژ 2000 نسخه و قیمت 4200 تومان از سوی دفتر نشر معارف و نشر طرح فردا به جامعه علمی و فرهنگی کشور عرضه شده است.

«گفتگوی انتقادی در علوم اجتماعی» دومین اثر از مجموعه آثار استاد رحیم‌پور ازغدی است که با نگاهی انتقادی به مبانی علوم اجتماعی انتشار یافته ‌است. دفتر نشر معارف با همکاری نشر طرح فردا، به زودی سومین اثر از این مجموعه را با نام «علوم اجتماعی و رودربایستی با عقلانیت» را برای نخستین بار منتشر می نماید./916/د102/س 

ارسال نظرات