۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۲۱۴۰۱۲

دارالافتای مصر استفاده از آیات قرآن به عنوان زنگ تلفن را حرام اعلام کرد

خبرگزاری رسا ـ دارالافتاء مصر با صدور بیانیه‌ای استفاده از آیات قرآن و اذان به عنوان زنگ گوشی‌های همراه را حرام اعلام کرد.
دارالافتاء مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دارالافتای مصر در این بیانیه اعلام کرد: قرآن کریم کلام خداوند متعال است که بر بهترین پیامبرش و بنده‌اش حضرت محمد(ص) نازل کرد و خداوند ما را به احترام و گرامیداشت این کتاب مقدس و بهترین تعامل با کلام حی که متفاوت با هر نوع تعامل دیگری است، دستور داده است.


 بنا بر آیاتی از سوره واقعه: «اِنَّهُ لَقُرْانٌ کَریم، فی کِتابٍ مَکْنُونٍ، لا یَمَسُّهُ اِلّا الْمُطَهَّرُون‌؛ آن، قرآن ارجمندی است که در کتاب محفوظی جای دارد و جز پاکان نمی توانند به آن دست زنند» قرآن کریم را مسح نمی‌کند، مگر شخص طاهر و برتری کلام خدا بر سایر کلام‌ها مانند برتری خدا بر خلقش است.


در بخش دیگری از بیانیه آمده است: شایسته نیست و دور از ادب است که آیات قرآن کریم به عنوان زنگ گوشی همراه به کار برده شود و این کار نوعی بی‌احترامی به کلام خدا و قداست این کتابی است که برای عبادت، ذکر و تلاوت نازل شده است.


استفاده از اذان به عنوان زنگ تلفن همراه نیز صحیح نیست، زیرا اذان به معنای اعلام وقت نماز است و نباید به عنوان زنگ گوشی‌های همراه استفاده شود و این مسئله به معنای استفاده از چیزی در غیر جایگاهش است.


دارالافتاء مصر درباره استفاده از مدایح نبوی کوتاه و سرودهای اسلامی به عنوان زنگ تلفن همراه نیز اعلام کرد: این مسئله بلامانع است، زیرا کوتاه‌بودن مدایح و سرودهای اسلامی با این مسئله که زنگ تلفن همراه باید کوتاه باشد، همخوانی دارد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات