۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۲۲۴
آیت الله علم الهدی مطرح کرد:

خطر سکولاریسم برای حوزه و نظام/ خبرگزاری رسا یک خاکریز مقابله با دشمن است

خبرگزاری سا ـ امام جمعه مشهد با بیان این که خبرگزاری رسا یک خاکریز و سنگر مقابله با دشمن است، از نفوذ تفکرات سکولار در حوزه خبر داد و گفت: نفوذ فرهنگی جریان های سکولار از خطر کمونیسم و الحاد هم بیشتر است چرا که گسترش این نوع تفکر سبب بی مسؤولیتی افراد در برابر نظام و انقلاب می شود.
ديدار مدير عامل و اعضاي خبرگزاري رسا با آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا و خبرنگاران این رسانه که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، به بیان توصیه هایی درباره افق رسانه ای خبرگزاری رسا در برابر فعالیت ها و جریان های سیاسی در داخل و خارج از کشور پرداخت و اظهار داشت: در واقع خبرگزاری رسا، یک خبرگزاری دو جهتی است.

وی با بیان این که فعالیت های این رسانه با خبرگزاری های دیگر متفاوت است، تصریح کرد: خبرگزاری های دیگر بنای اولیه شان نشر اخبار است تا حوزه اطلاع رسانی خودشان را گسترش دهند و بدین وسیله بتوانند اخبار دست اول را خودشان انتشار دهند و درمیدان رقابت خبرگزاری ها نیز خبر سریع تر، موفق تر است و همین خبر بکر نام می گیرد البته به شرطی که مستند باشد که در غیر این صورت اعتبار آن رسانه زیر سؤال می رود.

تفاوت های شاخص خبرگزاری رسا با دیگر خبرگزاری ها

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: عرصه فعالیت و جولان خبرگزاری ها در نشر اخبار است اما خبرگزاری رسا دارای دونقش است یکی این که اخبار حوزه و مجموعه مسایلی که در ارتباط با حوزه است را انتشار دهد و خط روحانیون را پخش کند و در کنار آن وظیفه دارد تا خبر را در دورن جامعه روحانیت و فضای حوزه منتشر کند و این در واقع یک حرکت درونی و داخلی است که خبرگزاری رسا مسبب آن می شود.

آیت الله علم الهدی با بیان این که وظیفه اطلاع رسانی اخبار حوزوی به صورت داخلی از جمله وظایف اختصاصی خبرگزاری رسا است که خبرگزاری دیگر آن را به عهده ندارند، تصریح کرد: خبرگزاری های دیگر با جریان ها و حرکت های اسلامی ارتباط چندانی در حوزه خبر ندارند و حتی اگر ارتباطی داشته باشند کمرنگ است و در برابر خود سازمان ها و نهادها به صورت داخلی وظیفه ای ندارند.

وی با بیان تفاوت های خبرگزاری رسا با دیگر رسانه ها گفت: در واقع فعالیت ها و تلاش های خبرگزاری رسا مضاعف و دو چندان است و به همین دلیل نیاز به سرمایه گذاری و نیروی انسانی بیشتری دارد و گستره فعالیتی بیشتری را می طلبد تا بتواند در این عرصه در میدان رقابت با دیگر رسانه ها درخشش دو چندان نیز داشته باشد.

 انتشار اخبار و سرویس دهی اخبار در حوزه دو رسالت مهم خبرگزاری رسا

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: نشر و انتشار اخبار و ازسویی سرویس دهی اخبار در حوزه دو رسالت مهم خبرگزاری رسا است چرا که در حال حاضر مشکل بزرگ ما در حوزه غفلت بزرگان از اخبار است و برخی بیوت کانالیزه است و نسبت به اخبار غافل هستند.

وی افزود: اگر خبرگزاری رسا نفوذ خودش را در نهادهای مختلف حوزه قوی کند تا همه نهادهای حوزوی از این رسانه به عنوان مرجع کمک بگیرند و قبل از این که جریان دیگری بخواهد فضای حوزه را پر کند و سبب بهره برداری نادرست شود خبرگزاری رسا بایستی در این حالت فضای حوزه را پر کند و خلأ اطلاع رسانی و خبری را بدین گونه از بین ببرد.

رسالت های اختصاصی خبرگزاری رسا در مقایسه با دیگر خبرگزاری ها

وی با بیان این که این حضور پررنگ خبرگزاری رسا در فضای حوزه باید مانع از فعالیت های خاص یک جریان اختصاصی در حوزه بشود، تصریح کرد: این رسالتی عظیم و گسترده است که فقط بر دوش خبرگزاری رسا است و دیگر خبرگزاری ها این رسالت را ندارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که خبرگزاری رسا در حوزه متعهد است، اظهار داشت: این خبرگزاری در حوزه تعهد شرعی و انقلابی دارد و هم نسبت به حوزه و هم جامعه متعهد است و در واقع خبرگزاری رسا یک اتمام حجت برای کسانی است که فردا از درگاه خداند این پرسش را دارند که به آنان گفته نشده است و این حجت دین و امام زمان (عج) در برابر مردم است .

امام جمعه مشهد گفت: تشکیلات خبری که می خواهد از یک طرف نقش اتمام حجت بر مردم را داشته باشد و از طرفی دیگر می خواهد فضای روحانیت را از نظر خبری پرکند تا خلأیی وجود نداشته باشد و این گونه نباشد که جریان های دیگر این خلأ را پرکنند رسالت بسیار سنگینی بر دوش دارد.

وی با بیان این که برای بهتر انجام شدن این رسالت سنگین از سوی خبرگزاری رسا بایستی ابعاد مختلف این رسانه بررسی شود و برنامه ریزی های کلانی نیز در همین راستا صورت گیرد، گفت: به لحاظ فکری و اجرایی این خبرگزاری نیازمند پشتوانه بیشتری است که در غیر این صورت فعالیت ها به جایی نخواهد رسید.

وی با بیان این که در حال حاضر برخی جریان های انحرافی و منحط در حوزه ریشه دوانده اند، تصریح کرد: انجمن های انحرافی شکل گرفته گرچه ضعیف هستند اما در حال گسترش هستند و در حال حاضر دو فکر و تهاجم متفاوت در کشور وجود دارد که یکی تهاجم فرهنگی استکبار و غرب است و دیگری جریان های مختلف سیاسی ناشناخته در کشور است که تلاش آنان برای نابودی انقلاب است.

وی با بیان این که نهال انقلاب به دو عامل پشتوانه مردمی و دین پایدار است و بنای نظام هم به دین استوار است و دشمن نیز این موضوع را فهمیده است که اگر قرار شد بنای اتصال نظام را از دین قطع کند نظام در این حالت پشتوانه مردمی را از دست می هد، تصریح کرد: این انقلاب به پشتوانه مردم ایستاده است و بنای این تصال نیز به دین وابسته است.

نفوذ جریان های ضد انقلابی

وی افزود: دو جریان سکولار بزرگترین خطر برای قطع وابستگی نظام از دین است که یکی سکولار منفی و دیگری سکولار مثبت است و بنای سکولار منفی بر این است که دین از سیاست جدا است و ملی گرایان و روشنفکران به دنبال این هستند و افراد متدین نیز در این گروه هستند.

وی ادامه داد: این افراد به دین کار ندارند در عین این که نماز و روزه و عبادات خود را انجام می دهند اما در مسایل سیاسی و اجتماعی از دین تبعیت نمی کنند و به دنبال اروپا و آمریکا روانه می شوند و غزه و فلسطین و مسلمانان دیگر هم به آنان ربطی ندارند و این سکولار منفی در حال حاضر خطرناک است.

امام جمعه مشهد با بیان این که سکولار مثبت نیز در طرف دیگر خطرناک است، تصریح کرد: آنها می گویند که مسئله انقلاب و نظام ربطی به دین ندارد و هر کس می تواند دین بدون نظام و نظام بدون دین را هم داشته باشد و در عین این که متدین است به نظام و انقلاب کاری نداشته باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر این گروه ها به دنبال توسعه این افکار سکولاری هستند، گفت: آنان فعالیت های گسترده فرهنگی در این عرصه را انجام می دهند تا به اهداف شوم خودشان دست یابند و در حوزه هم نفوذ کرده اند.

مجلس خبرگان رهبری با تاکید براین مطلب که نفوذ فرهنگی این جریان های سکولاری از خطر هر کمونیست و ملحدی بیشتر است، اظهار داشت: گسترش این نوع تفکر سبب بی مسؤولیتی افراد در برابر نظام و انقلاب می شود.

وی  با بیان این که درحال حاضر تحجر در حوزه مشهد یک جریان نهادینه است، افزود:این موضوع در حال حاضر برای طلاب و روحانیون ما ارزش شده است که کاری به نظام و انقلاب ندارند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حال حاضر یکی از مشکلات ما پر کردن خلأهای خبری در داخل حوزه است و باید سمپادهایی در داخل حوزه به وجود بیایند که در راستای توسعه خبرگزاری رسا قدم بردارند، اظهار داشت: از سویی این موضوع نیز حایز اهمیت است که خبرگزاری فقط یک پایگاه اطلاع رسانی نیست و این یک میدان جنگ است چرا که دشمن در داخل و خارج تلاش های رسانه ای گسترده ای در برابر نظام دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که که دشمن در عرصه میدان جنگ خبری در برابر ایران ایستاده است، افزود: خبرگزاری رسا یک خاکریز و سنگر مقابله در برابر دشمن است که بایستی هم جواب دشمن را بدهد و هم آتش بر سر این دشمن بریزد و می تواند با استفاده از همین موقعیت خودش را در عرصه خبر پیشتاز کند.

وی با بیان این که فضای خبری و اطلاع رسانی ما در مقابل دشمن ضعیف است و هنوز به حد مطلوب نرسیده است، تصریح کرد:بعضی از خبرگزاری های لائیک با توجه به این که متشرع نیستند به همه ابزارهای غیر اخلاقی برای مبارزه با دین متوسل می شوند و دروغ و افترا و تهمت می زنند و پیشبرد قدرت برای این رسانه ها مهمترین اصل است.

امام جمعه مشهد درادامه بیان تفاوت های خبرگزاری های دینی و سکولاری گفت: در واقع خبرگزاری های دینی با توجه به شرعی بودن این رسانه ها برای انجام عملیات روانی آزاد نیستند  و این درحالی است که دشمن به عملیات روانی مجهز است .

وی افزود: برد رسانه ها و خبرگزاری های ما مناسب نیست و خبرگزاری رسا به عنوان یک خبرگزاری متصل به حوزه و روحانیت باید سعی کند وجهه مرجع را در خبر کسب کند  و نباید اجازه دهد که دشمن مسلط شود و در عرصه جنگ با دشمن،خبرگزاری رسا در مقابل این رسانه های سکولاری و استکباری قرار گرفته است./934 /201/ع

ارسال نظرات