۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۱۴۵۶۷
آیت‌الله مظاهری:

طرفداری از انقلاب مجوزی برای تهمت علیه دیگران نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: سرمنشأ غیبت حسادت است، غیبت، تهمت و شایعه در سایت‌های سیاسی، روزنامه‌ها دیده می‌شود، برخی به اسم طرف‌داری از یک جناح، طرف‌داری از انقلاب یا یک روزنامه یا حتی شخصیت‌های بزرگ به تهمت و غیبت دست می‌زنند.
 آيت الله مظاهري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، شنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم با اشاره به این‌که حسادت یکی از رذایل اخلاقی و سرمنشأ بسیاری از خطاها است، گفت: سرمنشأ غیبت نیز حسادت است، غیبت، تهمت و شایعه در سایت‌های سیاسی و روزنامه‌ها دیده می‌شود، برخی به اسم طرف‌داری از یک جناح، طرف‌داری از انقلاب یا یک روزنامه یا حتی شخصیت‌های بزرگ به تهمت و غیبت دست می‌زنند.

حضرت آیت‌الله مظاهری نه تنها حسادت را بلکه همه صفات رذیله را انسان‌کش دانست و خاطرنشان کرد: گروه داعش دچار صفت رذیله ریاست‌طلبی شده است، می‌گویند ما خلیفه هستیم بنا بر این می‌توانیم همه عراق را به خاک و خون بکشیم تا به ریاست برسیم.

وی گفت: ممکن است انسان خیلی هم متقی باشد، اما ریاست‌طلبی در عمق جان او وی را بدبخت کند، اکنون داعش دچار ریاست‌طلبی شده است، خودشان هم می‌دانند که در چنین جایگاهی نیستند اما ریاست‌طلبی‌شان سبب شده که عراق را به خاک و خون بکشند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه پول‌پرستی را نیز یکی از رذایل اخلاقی برشمرد و اظهار کرد: چند نرخی، تقلب و فریب، پارتی‌بازی‌ها، ربادادن‌ها سبب از میان رفتن اقتصاد سالم شده است، رباخوارها از هر گرگ درنده‌ای در رباخواریدرنده‌تر هستند.

وی بیان کرد: متأسفانه در جمهوری اسلامی ربا دیده می‌شود، متأسفانه در بانک‌های جمهوری اسلامی بهره بسیاری از 15 درصد تا 30 درصد دیده می‌شود، قرآن می‌گوید این اقتصاد نابود می‌شود، «یَمْحَقُ ٱللَّهُ ٱلرِّبَوٰا۟ وَیُرْبِى ٱلصَّدَقَـٰتِ» خداوند ربا را نابود و صدقه‌ها را مضاعف می‌کند.

رییس حوزه علمیه با اشاره به حسادت برادران یوسف(ع) به یوسف(ع) ابراز کرد: همین که برادران حضرت یوسف(ع) متوجه شدند که خداوند به حضرت یوسف(ع) امتیاز داده است، می‌گویند ما «عصبه» هستیم و پدرمان این فرزند را بیشتر از ما دوست دارد.

حضرت آیت‌الله مظاهری خاطرنشان کرد: هنگامی که گروهی از جبهه بازمی‌گشتند پیامبر(ص) به آنان فرمود که مواظب جهاد اکبر که شامل مبارزه با چهل رذیله است و ما باید این رذیله‌ها را از بین ببریم، البته نابود شدن به این سادگی‌ها نیست و تلاش بسیار می‌خواهد.

وی ادامه داد: اگر آتش یکی از صفات رذیله برافروخته شود، انسان را دچار مصیبت‌های بسیاری می‌کند، بارها و بارها شده است که جنگ‌های مصیبت‌زا از همین صفات رذیله نشأت گرفته شده است، همه نزاع‌ها حتی دعوای میان دو نفر از صفات رذیله سرچشمه می‌گیرد./914/پ202/ج

ارسال نظرات