۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۱۵۰۲۲
چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی؛

مقالات برگزیده همایش مشروطیت معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی نخستین همایش بین المللی مشروطیت از اتمام کار داوری مقالات رسیده و معرفی آثار برگزیده این همایش علمی و فقهی خبر داد.
همايش مشروطيت

عزیز جوانپور، دبیر علمی نخستین همایش بین المللی مشروطیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که همایش بین‌المللی "از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی" 14 مرداد، در تبریز برگزار می شود، اظهار داشت: این همایش از ساعت 8 صبح تا  17 بعدازظهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.


وی ادامه داد: بررسی مقالات رسیده به این همایش توسط هیأت داوری به پایان رسیده است، با این توضیح که از میان عناوین مقالات مذکور، به صاحبان آثار برگزیده هدایایی اهدا خواهد شد.


گفتنی است، نخستین همایش بین المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» 14 مرداد در تالار وحدت دانشگاه تبریز با سخنرانی دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود.


دوره آموزشی «خط امام» در تبریز برگزار می شود


دوره آموزشی «خط امام» از 10 مردادماه به مدت 15 روز با محوریت اندیشه‌های امام خمینی(ره) و برای مقابله با انواع تهاجمات فکری و فرهنگی در دانشگاه تبریز با حضور بیش از 750 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی آغاز به کار کرد.


بنابر این گزارش، دوره آموزشی «خط امام» با حضور اساتید و صاحب‌نظران کشوری و استانی با هدف عمق بخشی معنوی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و نگاه و روش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در بین جوانان دانشجو برگزار می شود.


برای این دوره آموزشی از بیش از یک هزار و 200 نفر ثبت نام به عمل آمده بود که پس از برگزاری آزمون‌ها، 750 نفر برگزیده از روز جمعه 10 مردادماه در این دوره حاضر شدند.


یادواره شهدای اصناف آذربایجان شرقی برگزار می شود


نخستین یادواره استانی 500 شهید اصناف و 2500 شهید خانواده اصناف 19 مرداد ماه در بازار مظفریه تبریز برگزار خواهد شد.


یادواره استانی شهدا با شعار "هر واحد صنفی یک سنگر در مقابل تهاجمات اقتصادی و فرهنگی" و یادواره 1000 شهید قشر آهن گر، آهن فروش و جوشکار سراسر کشور در بازار مظفریه با سخنرانی سردار نقدی مسئول بسیج مستضعفین برگزار خواهد شد.


رونمایی از تمبر شهدای اصناف، رونمایی از دو کتاب « نقش اصناف در حرکت های اسلامی » و  « مجموعه آثار و خاطرات شهدا »، برگزاری نمایش عکس در سرای امیر تبریز نقش پشتیبانی اصناف در جنگ وغبار روبی مزار شهدا از برنامه های جانبی یادواره است./935/پ203/ب

ارسال نظرات