۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۲۱۵۱۵۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

برخی برای خود حاشیه امنیت درست کرده اند/ از عزم دستگاه قضا برای جبران قصورهای گذشته خرسندیم

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خدا را شکر می کنم امروز دستگاه قضایی ما با فهم درست به دنبال جبران برخی از قصورهای گذشته است و بدون توجه به انتصاب افراد و جایگاه های قدرت به کار خود ادامه می دهد
محمد حسين صفارهرندي محمد حسين صفارهرندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه شب در جمع گروه های اصولگرای کاشان در تالار فرهنگ این شهرستان، گفت: افرادی هستند که عمل حزبی را می خواهند اما به قوائد و التزامات آن تن نمی دهند و نمی خواهند زیر چتر قواعد حزب باشند.

وی با اشاره به این که احزاب در کشور سابقه و گذشته خوبی را از خود بر جای نگذاشته اند، یاد آورشد: گذشته احزاب در کشور باعث شده است تا امروز کسی رغبت به رفتن حزب را نداشته باشد.

صفار هرندی نگاه شهید بهشتی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به حزب را متفاوت از دیگران دانست و گفت: شهید بهشتی حزب تراز اسلامی را دنبال می کرد و حزب را به معنی نزدیک شدن به خدا تعریف می کرد و بر همین اساس حزب از آلودگی های رایج به دور بود.

وی در ادامه به  لایل عدم ادامه فعالیت های حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد و یکی از مهمترین دلایل عدم ادامه حزب جمهوری اسلامی را فعالیت مؤسسین حزب جمهوری اسلامی در اداره نظام و تعدد شاخه ها و شعب، در این حزب اعلام کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تعدد شاخه ها و شعبه ها در احزاب را هرچند مفید اما این امر در ایران را باعث تخریب احزاب اعلام کرد.

صفارهرندی در ادامه ضمن اشاره به تعاریف عمل جبهه ای در احزاب سیاسی، یاد آورشد: چون فعالیت حزبی در کشور ما به معنای واقعی نبوده است کُنش هایی به صورت جبهه سیاسی به وجود آمد.

وی افزود: در کشور ما جبهه های سیاسی به معنای واقعی حزب و گروه نیست چرا که حزب و گروه در تمامی طول سال فعالیت دارند و کادر می پروراند و با آموزش، نیروهای خود برای تصدی مدیریت کشور آماده می کند که اصطلاحا به آن دولت در سایه گفته می شود.

به گفته وی ما از عمل جبهه ای این را فهمیده ایم که جمعی نزدیک انتخابات که می شود به دنبال این هستند یکی را مطرح کنند که این اقدام درستی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در جواب سؤال های مطرح شده از سوی اصولگرایان کاشان یکی از مشکلات کشور از ابتدای انقلاب تا کنون را رو دربایستی با افراد دانست و گفت:  شخصی را که مرتکب خلاف آشکار شده و حتی احضار شده و پرونده برایش تشکیل شده است اما با این بهانه که شرایط برای محاکمه شدن او مهیا نیست، او را به مرخصی می فرستیم.

به گفته وی، در اکثر مواردی که گریبان برخی از متخلفین گرفته شد و آنها را به دادگاه کشاندند اولین صحبت هایی که شده این است که این بحث سیاسی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یاد آورشد: وقتی افرادی می‌توانند چنین چتر حمایتی و حاشیه امنیتی داشته باشند و هر کاری که دلشان خواست انجام دهند و بعد که پایشان به دادگاه و محکمه بازشد انگ جریان سیاسی به دستگاه قضایی بزنند و جبهه سیاسی نیز پشت سرآنها فشار بیاورد و با تئوری فشار از پایین چانه زنی در بالا خدای ناکرده دستگاه قضایی را که اگر ضعیف باشد تن داده و کوتاه بیایند این جا است که فساد نهادینه می شود و همه راه و روش فساد را یاد می گیرند و آن وقت است که آرزو می کنی ای کاش محکمه نبود تا الاقل بقیه این راه را یاد نگیرند.

صفار هرندی افزود: خدا را شکر می کنم امروز دستگاه قضایی ما با فهم درست به دنبال جبران برخی از قصورهای گذشته است و بدون توجه به انتصاب افراد و جایگاه های قدرت به کار خود ادامه می دهد./1307/پ202/ج

ارسال نظرات