۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۱۵۴۹۳
یونیسف:

400 هزار کودک در غزه آینده تیره و تار پیش رو دارند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر میدانی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در غزه از آسیب های روانی وارد شده به 400 هزار کودک فلسطینی بر اثر حملات رژیم صهیونیستی و آینده تیره و تار فراروی آنها خبر داد.
غزه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ˈپرنیل آیرونسایدˈ رییس دفتر میدانی صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در غزه گفت: بازسازی سلامت روانی کودکان غزه پس از برقراری آتش بس دائمی به مراتب مهمتر از بازسازی نوار غزه است.

 

وی افزود: چگونه انتظار داشته باشیم والدین به کودکان خود رسیدگی و به خوبی آنها را تربیت کنند در حالی که خود قادر به ادامه حیات نیستند.

 

براساس گزارش های رسیده، حملات صهیونیست ها به نوار غزه تا دو روز قبل 408 کودک فلسطینی را به خاک و خون کشید و 31 درصد کل شهدا را کودکان تشکیل می دهند.

 

251 نوجوان پسر و 157 نوجوان دختر حدود 12 سال یا کمتر، بیش از 70 درصد کشته شده ها را تشکیل می دهند.

 

آیرونساید همچنین در اشاره به مصائب و آلام کودکان فلسطینی یاداور شد که یک کودک هفت ساله فلسطینی در طول عمرش دو جنگ را تجربه کرده است.

 

وی افزود: زنده ماندن در اوضاع کنونی که تسلیحات مرگبار به صورت غیرعقلانی به کار گرفته می شوند و افراد در برابر دیدگان فرزندان و یا والدین آنها کشته می شوند، غیرعادی و عجیب است.

 

ارزیابی های یونیسف نشان می دهد که373 هزار کودک فلسطینی به طور مستقیم دچار آسیب های روانی شده و نیازمند حمایت روانی واجتماعی هستند.

 

آیرونساید همچنین با اشاره به کمبود آب آشامیدنی و بهداشتی گفت: هم اکنون شمار زیادی از کودکان در پناهگاه ها به بیماری های گوارشی مبتلا هستند و بر اثر کمبود آب آشامیدنی در خارج از پناهگاه ها، تعداد زیادی کودک به ویژه زیر 5 سال جان خود را از دست خواهند داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تامین سرپناه برای خانواده های فلسطینی که خانه هایشان ویران شده است، رفع این نیاز را مستلزم تامین بودجه ای بالغ بر 40 تا 50 ملیون دلار دانست./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات