۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۱۵۵۵۰
همزمان با روز خبرنگار صورت می‌گیرد؛

سخنرانی عضو سازمان بسیج رسانه کشور پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد

خبرگزاری رسا ـ عضو سازمان بسیج رسانه کشور به مناسبت روز خبرنگار پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس سخنرانی می کند.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین رضی، عضو سازمان بسیج رسانه کشور و عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما با موضوع «نقش رسانه ها در تحریف واقعیت های جهان» پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد مقدس سخنرانی می کند.

 

همچنین مراسم خانوادگی دعای ندبه با حضور فعالان رسانه جمعه صبح 17 مرداد ماه ساعت 6:15 در جبل النور کوهسنگی مشهد با سخنرانی حجت الاسلام بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

 

محمود صارمی در سال 1375 طی حکمی از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مسوولیت دفتر مزار شریف افغانستان منصوب شد و در 17 مرداد 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزارشریف افغانستان، توسط نیروهای افراطی و متحجر گروهک طالبان به درجه رفیع شهادت نایل آمد. آری صارمی مظلومانه در دیار غربت در راه اطلاع رسانی شهید شد تا این عرصه، ایثار و شجاعت را دوباره تجربه کند و آرمانش راهی باشد تا هماره خبرنگاران بدانند که وظیفه سنگینی بر دوش می کشند و بر آن حرمت نهند.

 

 این روز از آن جهت در یادها ماندگار شد که شهید صارمی رسالت خبرنگاری را با خون خود آبیاری کرد و حیات تازه ای بر آن بخشید و ایثار و مقاومت را در عرصه اطلاع رسانی معنا بخشید. از اینرو شورای فرهنگ عمومی در اقدامی پسندیده و برای آنکه روز 17 مرداد 77 روز شهادت صارمی بر تارک سپهر خبرنگاری درخشنده بماند، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

 

گفتنی است، برنامه های فوق به مناسبت روز خبرنگار و پاسداشت شهید صارمی با همکاری سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در مشهد برگزار می شود./9312/د101/ب4

ارسال نظرات