۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۵۶۷۶

آیت الله سیستانی از اتهام زنی مومنان به یکدیگر ابراز تأسف کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی از اتهام زنی مومنان به یکدیگر ابراز تأسف کرد.
حضرت آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با جمعی از زائران بر لزوم پایبندی مومنان به اخلاق اسلامی تأکید کرد.

 

وی افزود: مومنان باید از سیره اهل بیت(ع) به ویژه در زمینه اخلاقی پیروی کنند. آنان باید به حقوق یکدیگر توجه ویژه ای داشته باشند چرا که در بسیاری از روایت های ائمه اطهار(ع) بر این مساله تأکید شده است.

 

حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: اگر حدیث «هر چه برای خود می پسندید برای دیگران نیز بپسندید» را تطبیق کنیم دیگر هیچ مشکلی بین ما به وجود نمی آید. اگر به یک مقام علمی یا مادی نرسیدیم اما مومن دیگری به آن دست یافت باید ابراز خرسندی کنیم.

 

این مرجع تقلید نسبت به اتهام زنی به مومنان به دلیل کسب موفقیت، خاطر نشان ساخت: به عنوان مثال اگر دوست داشته باشیم که پزشک شویم اما نتوانیم به این مساله دست یابیم و دیگری به آن دست یافت باید نسبت به این مساله ابراز خرسندی کنیم، نه اینکه اعتقاد داشته باشیم که وی این مدرک را به صورت غیرقانونی کسب کرده است.

 

وی نسبت به مخالفان نیز چنین توصیه کرد: باید در قبال مخالفانی که به ناحق علیه ما سخن گفته و متهممان می کنند، سکوت اختیار کرده و با آنان همانگونه که ائمه اطهار(ع) رفتار می کردند، برخورد کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات