۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۲۱۵۶۹۹
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

استقلال حرفه ای خبرنگاران مورد توجه رسانه ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با تاکید بر این که اخلاق حرفه ای و آموزش خبرنگاران باید مورد توجه باشد، گفت: اخلاق حرفه ای باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که متأسفانه این فضا وجود ندارد.
حسين انتظامي معاون مطبوعاتي وزير ارشا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمعه شب در گردهمایی بزرگ خبرنگاران استان مازندران که در بابلسر برگزار شد، گفت: مشکل در کشور در مطبوعات محلی که خواستگاه اصلی در استان ها است به اشتباه می خواهند خود را با رسانه های ملی و مدرن مطابقت دهند که این موضوع سبب می شود تا رسانه محلی کارکرد خود را از دست دهد.

 

وی با اشاره به این که در کشور سه نوع رسانه وجود دارد که شامل رسانه های بین المللی، محلی و مجازی است، بیان داشت: این فرصت برای رسانه های محلی وجود دارد که دوست دارند شبیه رسانه ملی باشند که این رسانه ها رسانه هایی ممتاز هستند و این سیاست در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که رسانه محلی با کارکرد محلی باقی بماند.

 

انتظامی با تاکید بر این که پرداخت حق بیمه خبرنگاران از سوی دولت مغایر با استقلال خبرنگاران است، تصریح کرد: ما قصد داریم جلوی این روند را بگیریم و این وظیفه صاحبان مسؤول روزنامه ها و رسانه ها است که نسبت به بیمه خبرنگاران اقدام کنند.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: دولت به صورت مقطعی در سال 93 در بسته حمایتی خود در توزیع یارانه ها و پرداخت صد درصدی بیمه خبرنگارانی که از سوی مدیران مسؤول پرداخت می شود همکاری می کند و این برای استقلال حرفه ای خبرنگاران است که یکی از دلایل خانه به دوشی خبرنگاران به خاطر نداشتن هویت در رسانه خودشان است.

 

وی، ادامه داد: رسانه هایی که وظایف قانونی خود را در این بخش رعایت نکنند در توزیع یارانه نمره خواهند گرفت.

 

انتظامی با تاکید بر این که اخلاق حرفه ای و آموزش خبرنگاران باید مورد توجه باشد، گفت: اخلاق حرفه ای باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد که متأسفانه این فضا وجود ندارد.

 

وی با بیان این که قانون صنفی رسانه باید ایجاد شود تا از سوی دولت پروانه فعالیت صادر کنیم، تصریح کرد: این امر سبب می شود تا هر کسی نتواند به راحتی وارد این صنف شده و تخلفات از سوی خود صنف مورد بررسی قرار گیرد و توجه به اخلاق حرفه ای یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به نام گذاری سال 93 که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است، گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ در استان مازندران 237 برنامه فرهنگی با رویکرد مختلف در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده است و به عنوان دستورالعمل در اختیار قرار گرفته و امیدواریم در این سال اجرایی شود.

 

وی تاکید بر این که همسویی، تعاون و همگرایی در رسانه های استان مازندران کم نظیر است، بیان داشت: هر مقدار در حوزه رسانه خدمت کنیم هزینه نبوده بلکه سرمایه ای ارزشمند است که باید در این راستا کوشا باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ادامه داد: ایادی استکباری با هفت درصد جمعیت، نود درصد رسانه ها را در اختیار دارند که باید نسبت به کارکردهای ارزنده رسانه توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که آیین نامه شفاف سازی اطلاعات و عملی کردن بیمه تکمیلی خبرنگاران مورد توجه شود، تصریح کرد: آموزش تخصصی خبرنگاران به عنوان اصلی مهم بوده که باید به آن نگاه ویژه ای شود.

 

وی با اشاره به این که توسعه زیرساختار مطبوعاتی، هدفمندسازی یارانه ها و سامان دهی آگهی های ثبتی و دولتی باید صورت گیرد، ادامه داد: رقابت سالم بین مطبوعات باید وجود داشته و ارتقای سطح علمی رسانه ها نیز در دستور کار قرار گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات